StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

try crossfit

Frureinhold.se / 23 Januari, 2014 - 15:54 / Vardagen

När vi var på boozt i falkenberg i höstas så fick vi prova på att köra crossfit med Annika sjöö's man michael. Han var verkligen så jäkla grym tränare, då han både peppade järnet, men också förklarade hur enkelt och icke tidskrävande träning kan vara. Som ni alla vet så rör vi på oss alldeles för lite idag än för 30 år sedan. Våra arbeten är allt mer stillasittande och arbetstiderna är långa. Tiden räcker helt enkelt inte till för att arbeta, hämta på dagis, fixa mat, fixa med läxor, städa, tvätta etc etc. När klockan slagit 20.00 och barnen gått och lagt sig är man totalt slut. Men tyvärr är det så att kroppen behöver motion, den behöver lika mycket stimulans som hjärnan. För min egen del så mår jag så otroligt mycket bättre om jag kontinuerligt rör på mig. Det finns såklart enkla sätt att få in motion i vardagsrutinerna. Klassiska är att ta trapperna istället för hissen, eller att cykla i den mån det går till skola/jobb. Men om det var ngt jag fastnade för under just boozt eventet så var det hur träning kan vara effektivt. Det passet som Michael satte ihop för oss var på 17 minuter. Innan allt började fnissade jag för mig själv och tänkte ngt i stil med ''det blir den lätt match'' efter de 17 minuterna var gjorda var jag helt slut haha. 
 
Det jag försöker lyfta fram här är att träning inte behöver ta speciellt lång tid. Jag har sagt förut att 20 min träning kan bara vara 20 minuter träning. Men 20 minuter är mer än inga minuter alls. Jag har hyllat rockringen som ni alla vet, den är grym. Men jag vill även lyfta fram Annika Sjöö's tränings bok. Den finns just nu på ellos som bästa pris och vill man ha en extra push tycker jag absolut att ni skall köpa den. Ni kan också följa Annika på instagram för många bra tips och småklipp :) eller i nya numret av wellness :) Hon dyker upp lite här och var :) Annikas blogg hittar ni även HÄR ! Så skippa alla lösa nyårslöften om att träna mer, låt träning bli en del av din vardag och njut av den stunden du får att dra igenom kroppen. Man blir piggare och mår bättre av att röra på sig, men glöm inte att äta och dricka :) Låt inte dietträsket äta upp dig utan tänk smart :) 
 
en stor inspiratör för mig ! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: