StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

sponsrad video- Brist på lärare- då vikarierar kändisar

Frureinhold.se / 18 September, 2013 - 18:59 / Vardagen

I början av terminen hände det konstiga saker i några gymnasieskolor. På grund av den stora lärarbristen i Sverige klampade några kändisar in och vikarierade i gymnasieklasser, till elevernas stora förvåning. Du är nu en av de första att kunna kolla in filmerna med de något annorlunda lektionerna. Filip Hammar inleder sin lektion med att konstatera att så här går det när det inte finns riktiga, duktiga och utbildade lärare. Sedan för han en livlig diskussion med eleverna om läraryrket. En mycket tveksam vikarieinsats står östermalmsprofilen Messiah Hallberg för. Med sträng ton inleder han en engelskalektion med att redogöra för hur man stavar till ”Yolo”. I ett annat klassrum gör komikern och skådespelaren Nour El Refei ett vikariat där hon berättar om hur hon som ung blev sedd och uppmuntrad av läraren Tommy, som såg igenom hennes stökiga fasad och vilken talang som egentligen fanns där. 
 
 
Vikariaten är ett sätt för komikerna/kändisarna att lyfta fram att det råder brist på lärare i Sverige. Och ett sätt att få fler att få upp ögonen för hur roligt och viktigt läraryrket kan vara. När jag läste till lärare började vår utbildning i en stor sal, längst ner i aulan stod en härlig kvinna och sa högt och tydligt. Välkomna till utbildning för sveriges viktigaste yrke. Jag kan hålla med henne än idag, jag avslutade mina studier pga av dålig praktikplats och lite andra tråkiga saker. Men jag älskar verkligen att undervisa, pedagogik är otroligt roligt och jag tycker att detta var en riktigt rolig grej.

Vad säger du? Vad tycker du om läraryrket? Och har du haft en lärare som betytt mycket för dig? 
 
Hoppas att du gillar filmerna!
//Detta är ett sponsrat inlägg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: