StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Barnflicka

Frureinhold.se / 27 September, 2013 - 19:49 / Vardagen

Under årens gång har samhället gått från att mammor varit hemma med barnen, eller äldre i släkten, till att dagis kom till världen, till att mammor och pappor skall vara hemma i olika omgångar och nu för tiden vill både mamman och pappan i vissa fall arbeta lika mycket. Vilket resulterar i långa dagar på dagis. Nu har sverigeskids.se skapat en sida där du har möjlighet att hyra in en barnflicka att sköta barnpassning. När jag först läste det kändes det som att vi mer och mer blir som USA eller andra länder som kör stenhårt på barnflickor. Det känns som vi i sverige inte riktigt är där än, men kanske kommer det mer nu? När vi allt mer blir medvetna om våra karriärer. Visst är det smitidigt att ha en högra hand när det kommer till att ta hand om våra barn? Jag tycker fortfarande att frågan är svår, men vem vet, kanske ändrar inställning. Jag hyllar ändå affärsiden och jag tror absolut att det kan gå hem i de svenska hemmen, framförallt i storstäderna. Men sverigeskids har inte bara extra mammor utan även pedagoger som kan hjälpa till med läxor osv. Det hyllar jag nog allra mest, för läxhjälp är i många fall ett måste när vissa ämnen blir för svåra för föräldrarna att hjälpa till med. :) Besök gärna deras sida för mer info ! 
 
Dessa två är riktigt bra barnpassare, hur söta är de inte, med lilla hailey i famnen <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: