StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Stressorer som påverkar hälsan

Frureinhold.se / 08 Oktober, 2013 - 12:01 / Vardagen

Hälsa är ett hett ämne hela tiden, allafall i min värld jag lever just nu. Vi blir allt fetare, vi rör på oss mindre, vi äter konstigare och pressar oss ut i fingerspetsarna för att få vardagen att gå ihop. Jag måste ju hinna, äta, träna, blogga, instagrama, vara social mot mina vänner, vara världens bästa mamma, fru etc etc. Jag tror många känner igen sig. Alla dessa måsten, mitt i allt detta skall man även hinna med att leva. Vem lever jag för och hur lever jag mitt liv, gör jag det på ett sätt som jag faktiskt vill? jag tänkte dela med mig av ett par stressorer som påverkar hälsan
  • Social oordning
  • fattigdom
  • samhällsförändingar
  • tragedier
  • sysslolöshet
  • flyttning
  • känna sig onyttig
  • mobbning
  • livskriser
Detta känns som punkter vi alla kan känna igen sig i, allafall någon gång i livet. Men visst är det intressant när man ser på samhället idag, vi mår allt sämre, både fysiskt och psykiskt och ändå tuggar vi liksom bara på. Mängden antidepressiva medel har ökat markant och följdsjukdomarna på det rullar på i en väldig fart. Sen självklart kan man känna igen sig i dessa punkter men ändå känna att man mår bra. Det går också, men det handlar om att man har en känsla av sammanhang, du har kontroll över din situation och du vet hur du skall hantera den. Det är en dröm för alla tror jag, att ha kontrollen. Genom att skapa en meningsfullhet, en hanterbarhet och delaktighet gör att du lättare kan ta kontrollen över en situaion. 
 
kram på er alla och ta hand om er ! 
De som inte tror att den har tid med fysisk aktivitet måste förr eller senare avsätta tid för sjukdom
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: