StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

genvägen till rött hår

Frureinhold.se / 08 Oktober, 2013 - 10:23 / Vardagen

Jag får ofta frågor angående min hårfärg, senast förra veckan skrev en tjej och undrade hur jag kunde hålla mitt hår så rött. När man färgar håret rött måste man förstå att inget rött hår kan fortsätta vara så rött som när man färgat om man inte hjälper håret. Det är egentligen inte speciellt svårt om man bara vet hur man skall göra. Jag tvättar alltid mitt hår med schampoo 2 ggr, massera ordenligt och sen handukstorkar jag mitt hår så de inte är för blött. När jag lägger i revlon färgbomben (500) är det viktigt att håret är handukstorkat så inte håret har för mkt vatten. Vatten spär ut bomben och effekten blir inte lika bra som man vill. Jag låter bomben sitta i ca 5 minuter i en toffs så inte något vatten kommer åt håret. När jag sköljer ut masserar jag också så att det inte blir några fläckar i hårbotten, rött har en tendens att färga av sig riktigt mycket. Sen till sist slänger jag alltid i balsam för att sluta hårstråna. Mitt hår är ca 3 veckor gammalt och det ser fortfarande helt nytt och fräscht ut :) Lycka till alla höstigt fina röda hår där ute !
 
 


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: