StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Godmorgon

Frureinhold.se / 12 Maj, 2013 - 08:23 / Vardagen

Det blev visst lite uppståndelse här på bloggen igår och fortsätter idag. Jag skrev igår ett inlägg på Nellies blogg, jag förstår inte hur hon orkar. Varje dag finnas där för er läsare, leverera gång på gång, inte bara i text utan även i fysisk närvaro. När hon går på stan som vilken 13 åring som helst blir hon stannad var 5 meter vissa gånger för att fotograferas eller skriva autografer. Det måste vara otroligt påfrestande, sen mitt i allt detta hitta vänner, pojkvänner som vågar och orkar stanna när det blåser som mest. Inte stanna vid första bästa stolpe och låta henne gå vidare. Självklart förstår jag med att det är tufft att följa eller stå brevid en annan person som får så mkt uppmärksamhet. Sverige är ju inte direkt kännt för att vara ett samhälle där andra unnar en framgång. Det fina ordspråket att, de är ensamt på toppen stämmer till viss del. Men det finns ju även så otroligt bra och fina människor som står kvar, även om det stormar. Jag har fått så fina kommentarer om min text som jag skrev igår. Endast 1 negativ kommentar och den var såklart anonym (otippat?). Jag kommer alltid att kämpa för att eliminera näthat, mobbning etc. Jag tänker inte som vuxen stå och se på när barn/ungdomar/vuxna far illa ! Att se på är att acceptera och jag vägrar att acceptera när andra far illa. (Inlägget hittar ni HÄR)
Nu är det snart dags för frukost, solen börjar titta fram bland molnen och på schemat idag står nog 3 års test på troya, alternativ ale jennylund :) Skall se vad madde co har tänkt :) är alltid roligare när man är fler :) Men innan de blir dte som sagt frukost, skall försöka slänga in lite härliga inlägg under dagen ! och alla ni super fina läsare som är inne här varje dag, stor kram till er <3
 

Postat av: Rebecka

Hejsan! Jag läste på Nellies blogg igår. Inlägget som du skrev, jag vill bara säga att det var grymt skrivet och håller med dig !
Jag blev så glad av inlägget :)
Superfin blogg! ❤
Kram Rebecka

2013-05-12 @ 09:31:51
URL: http://enjoythelife.blogg.se
Postat av: Mia

Hej!
Jag är en fembarnsmamma på 45 år.
Jag har följt Nellies blogg 1,5-2 år nu och blev så bedrövad när hon skrev att hon funderade på att sluta blogga. Blev så glad när jag såg att en vuxen med sunda åsikter hade skrivit ett inlägg på hennes blogg och att hon själv också skrivit. Som du skriver är hon helt amazing!
Är också fascinerad av att hon orkar och jag kommer aldrig sluta läsa hennes blogg.

2013-05-12 @ 10:02:29
URL: http://miansliv.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!
Måste bara säga att det du skrev igår på Nellies blogg var helt underbart att höra, eller läsa då. Det är verkligen fantastiskt att kunna sätta ner foten och försvara, även om man är läsare!

2013-05-12 @ 10:02:47
URL: http://lakrits.blogg.se
Postat av: Jossan

Tycker att det är sjukt bra av dig som vuxen att stå upp för Nellie! De visar att det faktiskt finns kloka människor där ute också <3

2013-05-12 @ 11:10:26
Postat av: HannahElisabetLarsson

Kika gärna in på min blogg där jag skriver om lite allt möjligt! :) Ställa gärna några fråga om du vill det! :)

// HannahElisabetLarsson

2013-05-13 @ 14:24:18
URL: http://hannahelisabetlarsson.blogg.se/
Postat av: freja

Hej! Gå in på min blogg och få 50 % rabatt på alla skal på Abooh :)

frejamarley.blogg.se

2013-05-13 @ 14:24:45
URL: http://frejamarley.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej!
Vill bara få sagt att jag tycker ditt inlägg på Nellies blogg var helt fantastiskt, rakt och framförallt ÄRLIGT. Jag läser Nellies blogg dag efter dag och har gjort sen den var sådär "liten". Varje gång det kom en dålig kommentar mådde jag dåligt, precis som du. Men jag blundade och gick vidare. Sedan kom det en till och sedan två till, samma feeling men jag drog mig undan och ville inte "lägga mig i". Jag mår otroligt dåligt för det idag men sätter nu ner foten så gott jag kan och där jag kan. Jag ser verkligen upp till Nellie och tror på henne nu och i framtiden, om du läser detta, hälsa det till henne. Som hon skulle ha sagt, GIRLPOWER. Det måste vara svårt att balansera på toppen men endå vill alla dit, även jag. Men jag unnar iallafall Nellie som lyckats så tidigt, hoppas idioterna inser vad dom håller på med bara och sedan ger f*n i det <3

2013-05-13 @ 20:11:37
URL: http://MATILDABACKEUS.HORSEWORLD.SE


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: