StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Stallet

Frureinhold.se / 26 December, 2013 - 17:57 / Vardagen

För första gången på bra länge så satt jag upp på hästryggen och det var super gott :) jag hade med mig tindra och hon hjälpte mig att mocka innan vilket var väldigt tacksamt :) vi började med charisma och körde först 10 minuter horsemanship för att kolla lite vart vi hade varandra. Charisma är 5 år efter challahan och en riktig keeper. Hon har gått 1.10-1.15 klasser i år felfritt och målet nästa år tror jag är att debutera 1.20 :) jag rider endast charisma i markarbete och Madde tävlar och tränar :) hon är ett riktigt sto och har nog varit lite höstdeppig hon med då hon varit lite grinig mot skänkeln samt stått still och tjurat. Så målet med dagens ridning var att få ett bra grund tempo i mjuk/låg form. Första 15 min var en kamp om att försöka vara vänner och sträva mot samma håll. Efter 15 min med kickar för minsta lilla och tvärnitar blev jag lite frustrerad och bad tindra ge mig spöt. Jag höll det i handen utan att röra henne i 1.2 sekunder och efter det inga problem, bra tempo, tuggande på bettet och en harmonisk häst. Kände på byten i galoppen och inga problem. Hoppas hon fortsätter på, skall rida henne imorgon igen :) Gullan var också fin, även hon lite sto tjurig, men det släppte enklare än på charisma :) nöjd med båda tjejerna, finare hästar kan jag inte rida :) gosegos!! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: