StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Sponsrad video: En julsaga

Frureinhold.se / 19 December, 2013 - 20:12 / Vardagen

Nu i juletider så konsumeras det en hel del alkohol, både på gott och ont. Vi i vår familj har en väldigt låg alkoholkonsumtion och jag har aldrig varit med om några oroligheter på grund av alkolhol under min uppväxt. Mina föräldrar har druckit ngt glas vin och en whiskey då och då. Men aldrig så att jag varit rädd eller farit illa pga av deras alkholointag. Varken jag eller Robin dricker några mängder alkohol, det kan bli ett glas vin på fredag till räkorna eller ngt glas när vi äter ute. Jag har varit med i diskussionen många gånger om det är rätt eller fel att sverige endast säljer alkohol på systemet. När man är utomlands kan man köpa alkohol överallt och i mycket lägre åldrar än i Sverige. Systembolaget har en film som jag tänkte dela med mig av :) Filmen påminner om varför Systembolaget finns. Att det bara är deras butiker som säljer starköl, vin och sprit är ju inte det bekvämaste upplägget för kunderna, men det gör att färre far illa av alkohol. Forskarna beräknar att den svenska alkoholkonsumtionen är nästa 30 % lägre än den skulle vara om starköl, vin och sprit såldes i mataffärerna. Vilket under ett år betyder ca 2 000 färre dödsfall, ca 20 000 färre våldsbrott och ca 11 miljoner färre sjukdagar.
//Sponsrat inlägg
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: