StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Dags att sova

Frureinhold.se / 27 December, 2013 - 00:09 / Vardagen

Nu skall jag snart blunda om somna, det blev en alldeles för sen kväll som jag lär få sota för imorgon. Hailey vaknade nyss med och jag vet helt ärligt inte om hon gick i sömnen. Hon ligger i sin säng igen men jag hör hur hon flaxar runt dör inne. Jag har fått skrivit klart 1 av 2 tentor idag vilket kan få min krypande ångest att dämpas något. Hittills har vi haft en lugn och skön jul, Robin är ledig och vi är så nöjda alla tre med våra klappar. Något som vi också är nöjda med är hur vi valt att hjälpa andra till att förhoppningsvis få en bägge jul. Vi har skänkt kläder i alla olika storlekar och varianter (har ytterligare en stor säck som skall ner till räddningsmissionen) samt att vi köpt faktum, skänkt julklappar (nya), skänkt till olika org. Etc. Om det är ngt jag verkligen tagit till mig under den kursen jag läser nu är att alla kan göra något och det är vår moraliska skyldighet att inte bara se på när 30 000 barn dör varje dag av brist på rent vatten. Peter Singer säger att alla som har möjlighet att leva i lyx och nöjen bör skänka minst 1 % av sin inkomst varje månad. För min del hade det var 90 :-  inte mycket i Sveriges mått mätt, men mycket pengar för någon som inte har ngt alls. Jag tänkte skriva ett inlägg om donationer etc imorgon. Skänk med hjärnan! 

Säger godnatt med denna bild !



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: