StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Vilket årtionde lever vi i?

Frureinhold.se / 16 Augusti, 2013 - 13:01 / Vardagen

 
Jag kan inte  sluta haka upp mig på den här debatten angående Emma Green Tregaros naglar, henne tysta demostration angående antihomolagarna i ryssland. Över huvudtaget, skall människor idag 2013 inte får lov att vara kär i vem man vill? det är lite som romeo och julia, en förbjuden kärlek. Det spelar ju ingen roll känns det som idag, kärlek är det mest föraktade ämnet i hela världen. Varför kan itne varje individ få bestämma själv vem den vill leva ihop med, måste samhällen, lagar eller andra personer bestämma det åt än? Vi säger att slavhandel etc är förbi, även i sverige, men det är ren och skär lögn. Människor lever i sin tro, där tron bestämmer att du inte får lov att älska vem du vill. Människor lever i familjer där de bestämmer vem du skall älskar, inte du själv. Människor lever i länder, där du inte öpper får visa vem du älskar. Kärlek är det största som finns, men tydligen är inte kärlek till för alla, bara de som kan rätta sig in i ledet av de lagar som säger så. 
 
jag blir uppriktigt sagt förbannad, vem skadar det om en tjej blir kär i en tjej, eller vem skadar det om en kille blir kär i en kille och kanske en tjej med? Vad spelar det för roll? Vem skadar det om en människor från etiopien blir kär i en människa ifrån sverige. Ärligt talat, skärpning säger jag bara. Det finns så mycket andra värre saker att lägga tid och pengar på. Tex barnmisshandel, mobbning, fattigdom etc. Sätt hårdare lagar mot sånt istället. 
 
Sen tänker jag klistra in ett utklipp ifrån presskonferansen runt denna debatt angående Emmas naglar, give me a break...
(första klippet är från vår guldmedaljör abeba)

”Stödjer inte det”

Det var i alla fall det man fick intrycket av på presskonferensen efter guldet, då hon fick frågan om vad hon anser om Emma Green Tregaros regnbågsaktion.

– Personligen, eftersom min tro inte tillåter det, stöder jag inte det, svarade Aregawi via tolk.

Därefter var presskonferensen över. Men efteråt gick flera svenska medier, bland annat Sportbladet, fram till friidrottsförbundets kommunikationschef Fredrik Trahn för att be Aregawi utveckla sitt resonemang.

”Vet inte så mycket”

Efter en stunds överläggning kom Aregawi och tolken fram till den samlade presskåren för att förtydliga vad Aregawi menade.

– Hon vill bara säga att hon inte vet så mycket om det, den sista frågan hon fick, sa tolken.

– Hon säger: ”Som jag förstår det tillåter inte min tro att män är med män och kvinnor är med kvinnor. Men jag vet egentligen inte så mycket om det”.

Friidrottsförbundets ordförande Tomas Riste kommenterade såhär:

– Det är olyckligt att medlemmar av landslaget går ut mot varandra, sade han enligt tidningen.

-------------

Andra är från Jelena som nu tydligen ändrat sin story om vad hon tycker... say no more !

Inför torsdagens tävlingar målade Emma Green Tregaro sina naglar i regnbågens färger.

Ett sätt att visa sitt stöd för homosexuellas rättigheter under VM – och i protest mot Rysslands nystiftade anti-homolagar.

Men Isinbajeva ilsknade och ägnade hela eftermiddagen åt att fördöma den svenska stjärnan.

– Det är respektlöst mot vårt land och våra medborgare. Vi är ryssar, kanske är vi annorlunda än folk från andra länder, men vi har våra lagar som alla måste respektera, sade bland annat den ryska stavhoppsstjärnan på torsdagens presskonferens.

En våg av kritik sköljde över henne samtidigt som Green Tregarostöttades av ett flertalet profiler.

Skyller på ett språkligt missförstånd

Men nu backar Isinbajeva efter sitt utspel – och hävdar att hon blivit missförstådd.

– Jag respekterar mina motståndares åsikter och låt mig göra en sak klar: jag är emot all diskriminering av homosexuella, säger hon i ett uttalande, enligt AP, och skyller på att engelskan inte är hennes modersmål.

– Vad jag ville säga var att folk ska respektera lagarna i andra länder, speciellt när de är gäster där, fortsätter Isinbajeva, som faktiskt är ambassadör för kommande vinter-OS i Sotji.

400-metersikonen Michael Johnson är en av dem som ifrågasatt henne.

– Det är bristande omdöme och en bristfällig åsikt, säger han i BBC.

Storbritanniens olympiska mästare i sjukamp från 2000, Denise Lewis, fyller i:

– Hon (Isinbajeva) är uppenbart inte i kontakt med resten av världen.

Avgör själva om ni tycker att hennes engelska är svår att förstå, mig lurar hon allafall inte !
 
 

Postat av: ebba

det var så lite :)
Tack detsamma :)

2013-08-16 @ 13:58:43
URL: http://ebbajulia.blo.gg
Postat av: Tilla

Sv: Tack så mycket. :) Kram

2013-08-16 @ 15:33:40
URL: http://tillaandersson.blogg.se
Postat av: Johana Duggin

fin blogg!

2013-08-21 @ 11:20:03
URL: http://duggin.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: