StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

utslagen med kramp

Frureinhold.se / 22 Augusti, 2013 - 14:32 / Vardagen

Jäklar vilka intensvia riddagar det blivit denna veckan. Sitter i soffan nu och känner hur krampen ligger på i framförallt ryggen. Men det är så jäkla roligt, ridning är nog bland det roligaste jag vet och när man får chansen att utveckla både sig själv och häst blir det ännu mycket roligare :) Vi gjorde övningar idag som stärker hästens små muskler väldigt bra. Två olika linker med 3 studs på ena och sen halt vid en markering, sen galopp från halt runt kortsidan och upp över studs, ett galoppsprång hopp och sen ytterligare 1 galoppsprång och hopp. Höjden var ca 40-50 cm i kryss och själva övningen handlar om att rida väl, fokusera på detaljer och hoppa i ett lugnt jämt tempo. Det är mycket att hålla reda på om man vill fåtill en linje perfekt :) funkar det inte på 50-60 funkar det inte på 120 - 130 heller :) Jag red gullan idag och Madde carisma, så fina så, men som sagt man känner att man ridit intenstivt i ngr dagar :) Hailey sover och jag sitter och trycker i mig nudlar ;) nyttigt värre, men dricker även ett stort glas vatten. Skall cykla ner till jessica och barnen så fort hailey vaknat :)
 
Beställde hem kappan och dunjackan till hailey nu med, fick 40 % på ena plagget och 50 % på andra, blev ju nästan gratis i slutändan. Vill ni ha 50 % och Fri frakt på Ellos så skriver ni in denna rabattkoden ! (5124)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: