StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

tänder på g

Frureinhold.se / 07 November, 2012 - 14:22 / Vardagen

Japps tror hailey håller på att få den andra söta tanden uppe nu. Inatt har hon sovit sisådär, vaknade när vi gick och la oss och var ledsen. Fick ny blöjja och välling, somnade om, men bara en liten stund. Vaknade helt förstörd och jag med jordens huvudvärk sprang upp men kom snabbt in igen och bad robin gå upp. Kände mig nästan helt yr och huvudet verkligen sprängdes. Hon somnade om men vaknade vid 04.00 igen och tror att boven till att hon vaknade var macy som låg nedanför trappen och gnydde. Hon var med i stallet igår och käkade alldeles för många hovbitar så ut med henne kl 04.00 för att bajsa. In igen och se till att robin vaknade snabbt av sin väckarklocka så att inte hailey skulle vakna igen, vilket hon inte gjorde. Så vid 08.00 vaknade hon vilket jag tackar enormt mkt för. Dock tror jag att hon har lite feber och som sagt att tanden på g, för hon är inte sugen på att äta, är lite gnällig och allmänt hängig. Det kommer ni se på kortet nedan när hon sitter i gammel uffars knä, gosigt värre :) 
 
Vi har som sagt varit hos morfar nu på förmiddagen och ätit lunch. Tog med mig hemmagjorda köttbullar med sås och så gjorde han potatismos :) alltid så himla mysigt att träffa morfar, han har så många historier då han är hela 92 år gammal snart. Fick se på ett gammalt fotografi han hade på väggen över ett hus på marstrand. Det var väldigt fina siluetter med vitt och svart, precis så som det var på den tiden. Kortet i sig var inget speciellt men vad som gjorde att kortet blev så speciellt var historien bakom den. Bilden är tagen när en eventuell komet (ingen som vet exakt vad det var) störtade rätt ner i ryssland (tunguska) 1907, detta gjorde att himlen lös upp mitt på natten och skapade ett dagsljus som gjorde det möjligt att ta detta kortet :) Härlig historia och ett makalöst kort :) Han har även en massa böcker som jag vill sätta tänderna i så fort jag får tiden. Vilka historier och vilken skillnad från idag, massproduktionen fanns inte på samma sätt förr och böcker hade en helt annan innebörd. 
 
Nu måste jag upp till hailey, hörs senare !!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: