StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

spansktalande

Frureinhold.se / 02 November, 2012 - 13:31 / Vardagen

Tydligen är det så jag ser på mig själv när jag skall börja snacka engelska, helt obehindrat försöker jag snacka spanska som om jag är något jävla proffs. När jag egentligen skall snacka engelska, så fliker det in en massa spanska ord. Jag skäms och hör mig själv i huvudet säga för guds skull var bara tyst !! nu  nu nu nu nu nu men ändå ; ahh si si gracias bla bla bla för helvete va tyst !!!! Jag var borta och skulle lämna in bilen för tvätt, vi har en sån grym handtvättsfirma vid rollsbo som tvättar bilen åt en för hand och dammsuger den för struntsumma. Nu var det bara så att han som skulle tvätta min bil var inte så bra på svenska, men riktigt grym på engelska, talade helt flytande. Problmet då som uppstår är att jag tydligen tror att han är från typ spanien eller nott bara för att han är av utlänskt utseende och skall utan att kontrolera det snacka spanska. 
 
Jag skäms så jag dör, tänk er en sjukt dålig komedi där man hör ngn snacka helt galet fel och i huvudet hör man bara; stop talking, sschhhh osv. Precis så var det och jag kan inte nu i efterhand låta bli att skratta åt det :p bjuder såklart på mig själv, men ibland tar till och med jag priset. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: