StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

anonyma kommentarer

Frureinhold.se / 18 November, 2012 - 20:15 / Vardagen

Det är ett fenomen som växer stort på internet. Elaka, dryga, snälla, konstiga, stalkiga etc etc. Jag har liksom aldrig förstått det här med att vara anonym, förstå mig rätt, men om man skall kommentera en annans liv, val av shopping, val av tankar etc. Vill man inte stå för det man skriver? även om det är snällt och positivt. Oftast brukar ju de elaka kommentarerna vara anonyma. Men jag har fått två kommentarer nu de sista dagarna från anonym som absolut inte är stötande eller elaka, men ändå. Man får ju liksom ingen chans att svara på kommentaren, förstår ju att inte alla har en blogg, men att lämna en mailadress hade ju underlättat :) Jag har ju sagt det förut att jag inte svarar eller ens gillar att se anonyma kommentarer, men det är nog för att jag inte förstår poängen med dom. Vem vill egentligen framställas som anonym, som ingen, som en i mängden. okej kanske inte som en i mängden för det finns ju många som vill vara en i mängden. Men att slopa sin identitet, att bara va, istället för att vara den man är. Lummigt inlägg, men det är något jag funderar över då och då :) nu blir det solsidan, tjing !
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: