StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Så mycket kärlek - så mycket hat

Frureinhold.se / 09 Mars, 2012 - 10:14 / Vardagen

Vart är vi på väg? det är nog standard kommentaren sedan jesus gick i kortbyxor, varje minut, varje sekund, varje dag/år/månad tickar bombem på utan att sakta ner ! Vad är det som vi människor inte förstår? jorden orkar inte hur mkt som helst och det konsumtionssamhället som vi lever i nu är sjukt ! Se på mängden mat vi slänger varje dag, vilka berg som bara kastas, förmultnar och försvinner, se till alla kläder vi baaaara kan använda 1 gång sen är det pinsamt och man framstås som ''fattig''. Fatta mig inte fel nu, men de kommentarerna har jag hört mer än en gång. Det massproduceras kläder av barn som får utstå kemikalier, fruktansvärt hårt slit och absurda förhållanden, FÖR VAD?? för de människor med pengar, för helt riktigt allt handlar om pengar!! pengar ger tid och pengar ger makt. För er som inte sätt filmen in time Gör det nu, för den speglar verkligen hur allt håller på att falla isär. Se på tex grekland, ett land som framstått som bra, eget och absolut inte i den korumperade politik som gjort att de står utblottade och folket flyr. Vad händer med EU, en gemenskap som skulle hålla samman och skapa en trygghet. Nä då vill andrea merkel att man skall få välja när man vill vara med i EMU elelr inte beroende på hur stark euron är ?! Om det var media som omvände hennes ord vet jag inte, men just den meningen fick jag höra en tidig morgon i december. 
Vad är det för värld vi lämnar efter oss? är vi verkligen så egoistiska att vi struntar i vad som händer sen, vi lever i ca 80 år och kan vi bara ha det bra då skiter vi i vad som hädner sen. Idag finns det fler facebook användare än vad dey fanns boende på jorden för 200 000 år sedan. Förstår ni grejen? It has to stop, det var som youtube klippet jag visade igår, den fruktansvärda människa som tvingar barn till barnsoldater och sliter isär familjer. Han är långt ifrån ensam, se till alla barn flickor som pojkar som rövas bort tvingas till prostitution. Detta är inget nytt och ändå blundas det, man lägger upp en sköld och slåt bort allt som får än att vända och vrida sig i stolen. VARFÖR? varför är känslan att vi kan inte göra något ? för den har jag, mer än ofta. Man känner sig så liten, så obetydlig. Vi skänker pengar som sen vd:n och annat festar upp elelr köper lyxvilla för. Hur kan man ha förtroende? Jag är en människa med extremt dåligt samvete fr att jag har det så bra. Jag köper faktum när jag har chansen, jag köper engångssmycken när jag är utomlands av små barn, jag ger om pengar vid sidan av eller mat/dricka. Jag rider inte på åsnor/hästar/elefanter/kameler om jag inte vet till 110 % att de mår bra och har det bra. Jag tänker inte stödja plågeri såsom hos djur elelr människor ! 
Men som sagt det är ingen slump att man säger att pengar ger tid. det är exakt vad det gör, du köper dig din tidlinje och förhoppningsvis har du möjlighet att ge dina barn samma. Men varför är vi å jävla egoistiska ? varför måste vi ha den nya kollektionen av hm där barn suttit och slitit till ingen peng alls. Varför säljer sverige billig el utomlands så att vi måste köpa in dyr ifrån utlandet? Varför sitter politiker på vraklöner och klappar sig på axeln när de tar in och hjälper invandrare från sina krigsländer? Men vadå hjälper? se till rosengård, bergsjön, hjälbo osv? Tror ni att de känner sig hjälpta? de är ju nästan samma känsla som i gaza förutom att det inte har samma storlek på vapen. Men de har ihjäl varandra en efter en. De har ingen som helst självkänsla då de aldrig får synas, ingen lärare vill va där ingen vill. Sätt er på spårvagn 5 vid torp i gbg och åk till nästa end station ! ni kommer förstå vad jag menar. Det är så mycket som får mig att vilja sjunka genom marken, hur skall jag uppfostra hailey till att inte bli som jag stundtals är. Utseendefixerad och nästan lite fanatiskt !! men man präglas så extremt av samhället och framförallt av internet. När jag flyttade till gbg 2004 hade vi än inte bredband i lödöse och jag satt extremt lite framför datorn, men så kom vi ner till storstaden. Alla stadsbor vad som överstressade höns som varken visste hur de skulle tänka, stå bete sig osv. Gav man dom ett eklöv hade de ingen aning om va det var. Okej skämt och sido lite, men ni förstår vart jag vill komma. Se till de stora bloggarna hur de framställer sig själva, se till big brother. Jag kan inte ens kolla på det för jag bli så uppgiven haha :p Det ä inte bara big brother alla reallityshower hjälp mig dö. haha ! Nä nu får jag ta hailey, hade kunant fortsätta on and on ! men det går inte ! Ta ite det här nu som om jag är ngn hero och tror jag är bäst i världen. Jag skrev tydligt att jag är inte bättre än någon annan, jag blundar, men jag försöker sluta. Öppna era ögon och se, se vem ni vill vara och inte vem ni inte vill vara !!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: