StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

det måste finnas ett slut

Frureinhold.se / 21 Juni, 2012 - 09:43 / Vardagen

Jag gillar inte att ta upp politiska frågor i bloggen, men nu blir jag illa tvungen. Sitter och kollar på nyheter och FN:s säkerhetsråd börjar med att säga att detta är det värsta de sätt ?! ?! jag tycker att våldet i syrien är absurt och fruktansvärt som alla andra krig i världen. Men om FN nu tycker att det är så fördjävligt gå in och spräng allt. Nä verkligen inte, men nått måste väl gå att göra nu. Ta till alla medel som behövs, hur många barn, kvinnor och män skall få sätta livet till innan vi får stopp på våldet? Förstår självklart att det försöker, så blåögd är jag inte men av ren frustration önskar jag bara ett stopp på allt våld. Inte bara i syrien utan över allt. Det känns så själviskt att sitta här, med balkongdörren öppen, barn som sover lugnt och tryggt uppe och bara ser på när helvetet en bit bort bara fortsätter. Man borde ta sig en tankeställare på hur sjukt bra vi har det. När jag säger vi menar jag självklart vi som kan gå fritt, tänka fritt skriva fritt och leva fritt. Ett privilegium som många många många inte har !! 
 
Sen vill jag ge en tanke till alla drabbade i breviks rättegången som skall börja ta sitt slut idag. Sjuk eller inte sjuk? vad tycker ni? I mina ögan önskar jag att han ruttnar i fängelset utan mat och vatten, utan ljus och lite då och då totalt kaos med cp ljus och skrikande ljud ifrån någon krigsdrabbad del va världen. Nä det hade väl inte varit genomförbart, men tror att många känner att han skall få lida i många år framöver. Tror helt ärligt att jag hade som yrke att tortera folk i mitt förra liv. haha. Nä uch nu åker vi snart iväg, ut i det fria, ut i solen och tryggheten. Njut av stunden, njut av livet och njut av att få leva tillsammans med de personer du älskar. Sluta lev ett liv du inte vill leva !! slå dig fri och gå ! Lyssna på denna låten och lyssna på texten, väldigt klok ! '' man skadar inte den man älskar ''
 
lyssna !!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: