StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Harlekiné

Frureinhold.se / 07 Augusti, 2012 - 11:14 / Vardagen

Japp som jag skrev var jag och provred en häst förra veckan. Fick kontakt med henne via en kompis som också bor här i kungälv. Stallet ligger precis ovanför oss här i olseröd :) passar perfekt. Jag har ju ridit western de sista 3 åren så jag i en hoppsadel var rätt nervöst :p Jag visste heller inte vad jag skulle vänta mig, en snäll, busig, lat, pigg ah ni hästmänniskor vet ju hur det är med hästar. Det jag visste var att hon var 22 år halvblod och sto :) När jag kom dit stod hon i sin box och hennes son stod i stallgången. Jätte söt valack som såg nyfiken och glad ut när jag kom in och såg mest vilsen ut. Träffade tess som är delägare till Harlekiné (harle) vi pratade lite, jag berättade om mina tidigare erfarenheter och hon var super trevlig. Harle ägs av två tjejer, hanna och tess, idag kommer jag att träffa hanna för första gången :) Men åter till ridturen, vi borsta sadla och ut i padocken. Åskan låg i luften och vi red nog i 15 min innan jag kände mig nöjd. Hon var lite slö i början, tror hon testade mig och mina kunskaper. Men efter några minuter gick det kanon och hon är riktigt mysig att rida. Hon är ett dressyr ämne så för första gången får jag prova på att rida en häst som gått medelsvår :D kul !! idag skall vi rida ut och det ser jag också fram emot. Skönt att komma upp på hästryggen, få lite träning och hästmys. Sen att det var så nära gjorde inte saken sämre. :) skall kolla med ägarna om jag får fota henne och lägga upp mer kort här :) 
hon ser inte mycket ut för världen på detta kort, men hon är super go !! hästen bakom är en kopia av livia och den heter love och ägs av en jennifer :p komiskt tycker jag :) 

Postat av: Marie

Åh vilken fin häst! Vad roligt att ni trivdes tillsammans :) Och lycka till i fortsättningen!

2012-08-08 @ 22:28:45
URL: http://www.mnightlighta.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vilken fin häst! Vad roligt att ni trivdes tillsammans :) Och lycka till i fortsättningen, jag hoppas på att få se fler bilder på stoet!

2012-08-08 @ 22:29:22


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: