StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

bry sig..

Frureinhold.se / 23 Juli, 2011 - 13:58 / Vardagen

.. självklart är det tragiskt som FAN det som hänt i norge och jag lider med alla de drabbade, men en sak jag inte kan förstå är att när en sån här sak händer skriver halva min facebook sida om hur jävla skev världen är och hur orättvist det är för alla drabbade och låt den skylldige brinna osv osv. Men vad gör denna händelse mer uppmärksammad och mer orättvis än allt annat som händer i världen ?! Tex. så svälter folk ihjäl varje sekund som går i Afrika, det är den värsta torkan där på 60 år. Varför skriver ingen om det ?! varför är det inte orättvist för de drabbade, de som hade den oturliga lotten och föddes i fel land ?! Det händer saker varje dag i världen, men det är bara det som skriv eller uppmärksammas i tidningar eller om man själv är drabbad som man sprider sitt hat. Världen är upp och ner och har varit sen jesus gick i kortbyxor, det är ingen skillnad nu ifrån då. Folk mördas på öppna gator, kvinnor blir brutalt våldtagna och barn förs bort och utnyttjas. Det är vardagen för många. Självklart tycker jag att man skall visa sina känslor, jag förstår bara inte skillnaden på en människas värde och en annan.

Postat av: Bella

Håller med dig heeelt!!

2011-07-23 @ 14:28:48
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: emelie

Varför det blir så uppmärksammat är för att det är så nära. Det är 25 mil bort, halva sträckan till Stockholm liksom. Men självklart ska man bry sig om de andra också. Men det kunde lika gärna varit här där är skillnaden

2011-07-23 @ 17:30:36
URL: http://ememat.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: