StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

fredag 28/1

Frureinhold.se / 28 Januari, 2011 - 10:19 / Vardagen

Fenomenet med blogg, man kan ju verkligen fråga sig vad syftet med blogg var. I början när man bloggade eller som det hette då dagbok på t.ex. efterfesten.se skrev man ut vad man gör tycker osv. Lite som om man skrivit i sin egna dagbok fast nu delar man med sig av det ofentligt. Varför börjar man blogga, vad vill man egentligen ha ut av det ? Vill man ha uppmärksamhet för att man vet hur nyfikna folk är på ens liv eller är det som en terapi att skriva av allt man gjort på en dag så man slipper tänka på det mera ?! det är helt klart värt att tänka på :P När jag började blogga om man går tillbaka i tiden skrev man mycket av vad man skulle göra på dagarna eller vad man gjort. det var korta super tråkiga inlägg och man hade ett 20 tal som läste varje dag :p Sen eskalerade det här med blogg och idag är det i mina ögon en djungel av kaos :p Unga som gamla skriver snälla, elaka, roliga, tråkiga, galna, sjuka saker på sina bloggar. Många av de allra största bloggarna ligger där antingen av en stor personlighet och kommit in i rätt tid och vissa för att de provocerat sig hela vägen upp. Jag tycker ju att kissie är helt sinnesrubbad och borde söka ngn slags hjälp, men hon skrev en sak häromdagen som fick mig att tänka efter. Kissis ; Ju elakare kommentarer jag får desto mer läsare har jag och då visar det att jag lyckats, mer pengar på kontot !! Vilket stämmer, jag är helt övertugad om att det finns många av mina läsare som egentligen stör sig eller hatar mig av olika anledningar.. Annars skulle man ju inte få massa störda kommentarer ifrån anonyma :p Det roliga ur det är ju att vissa är så nyfikna att de inte kan släppa taget och bara måste gå in på mizztang.blogg.se ;) Jag ler inombords all day long !! Men åter till varför man skall blogga, jag kan nog inte svara på varför jag bloggar, idag skriver jag om min vardag om resor, miss dee osv. Lite mer varierande kanske, men jag skriver men... Det liknar lite fenomenet facebook, vi diskuterade det häromdagen och det är inget nytt fneomen eftersom facebook funnits sen 2004-2005, man pratar inte med varandra idag, man träffas inte och tar en fika eller nott o den stilen. Hur ofta hör man inte, vi hörs på fejjan, eller WHAT ?!?! ar du inte facebook, vad är problemet. Det är tragiskt, riktigt tragiskt :p Visst att det är ett kanon sätt att kommunicera med människor som bor långt borta men ibland går det bara för långt :p I mina ögon sätt !! 
Gosh nu blir det ett sånt där långt svin tråkigt inlägg, men jag gilalr att skriva ut mina tankar när de ligger där och gnager, nu kan jag släppa detta och tänka på annat :p Good hu ?! Idag skall jag och Robin på bio :) änglagård fick det bli, jag älskar ju ettan och tvåan så det skall bli skoj att se trean :) dock missar jag lite på lets dance vilket suger så vi får skynda oss hem helt enkelt :D Men innan eftermiddag så skall jag snart hopppa in i duschen, mitt hår är som en enda stor boll :p Skall dona i stallet longera sören en sväng, han hadew lyckats sträcka sig i hagen häromdagen så har en öm punkt som jag inte vill skall stelna till sig och bli en dum punkt :/ så longering får det bli :) Sen kommer prinsen hem tidigt idag så då skall vi göra god mat och kolla på nya avsnittet på vampire diaries :) tror ni att jag har längtat efter vamp ?! som tusan, love that serie !! Nä nu skall jag skynda mig lite :p känner hur trollhåret börjar röra på sig ;) haha



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: