StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

6 dec 2010

Frureinhold.se / 17 Augusti, 2011 - 12:08 / Vardagen

Det var den 6 december 2010, på en bar i Mexico, det låg rosor på bordet, värmen i luften var underbar och värmen mellan oss var helt fantastisk och är en idag. Det var idag den 6 december för 2 års sedan som Robin stod på trotoarkanten utanför bryggeriet i Göteborg och frågade chans, lyckan då, att äntligen efter alla dessa år få vara hans och bara hans går inte att beskriva. Från den 25 aug 2004 tills idag har Robin funnits i mitt liv och i mitt hjärta, ingen kommer att ta den platsen ifrån honom. Vi är som en saga som kan säga både ''mot alla odds'' '' tills döden skiljer oss åt'' och '' a true love story'' Trots saker som hänt under alla dessa år vet vi att det alltid kommer vara vi, du och jag, vi mot dom, vem kunde tro den där första skoldagen att vi skulle spendera resten av våra liv tillsammans. Jag satt i ditt knä, vi pratade på telefon, vi var nog för dumma för att förstå hur perfekta vi var för varandra. Jag minns att jag sa att det var dig jag skulle gifta mig med, du fanns alltid där för mig när jag var ledsen. dagen jag bara ville dö var det dig jag ringde, du tröstade mig i flera timmar satt du på Karls iskalla balkong och pratade med mig. Det var du och ingen annan !! 
Men åter till mexico, vinden var fortfarande varm, vi hade ett leende på läpparna, leende av lycka och av massvis av kärlek. Jag gick upp till bartendern och frågade lite snällt på spanska och engelska om de kunde spela våran låt (en låt som robin spelade samma dag som vi träffades ifeb efter skolan) Weezer - my best friend. Efter lite kommunikations svårigheter kopplade dom och 2 minuter senare sattes låten på i högtalarna. Jag kolla robin djupt in i ögonen och pussade på honom, Jag älskar dig ! Gud när jag sitter och skriver detta känner jag hur pulsen ökar och jag blir helt matt i kroppen. När låten var slut tog jag en klunk av min tredje mojito vänder mig mot robin som nu ställt sig upp, jag vet inte exakt vad som snurrade runt i huvudet, men när han gick ner på sitt knä med en stor ask i handen började mina tankar snurra. Han förklarade hur mycket han älskade mig och öppnade asken och frågade om jag ville bli hans för alltid ?!?!?! Förstår ni hur glad jag blev ? Jag började stor gråta, det var till och med så trobin frågade igen,
- Vill du gifta dig med mig?
- Jaaaaaa jaa jaaaa *snörvel*

De sista dagarna i mexico gick åt att kolla på den fantastiska ringen som jag hade fått på mitt finger, att skåda min vacka man to be och bara njuta !! När vi kom hem var det en mycket hektisk tid, mycket jobb, det var jul, nyår och sälen resa. Under sälen resan började jag må allt sämre, mådde illa, var trött och kände mig allmänt glåmig. Robin sa att jag var med barn men jag bara skratta bort det. Hur skall det vara möjligt (jaja okej dumt svar eftersom jag inte har ngt prev. medel) Men det kändes ändå så långt borta, när skulle vi ha hunnit detta ? men det skall jag berätta för er. Dagen efter vi kom hem ifrån sälen den 17 jan 2011 04.30 tog jag ett test som visade att jag minst sagt var gravid. Jag gick in till robin som låg och snozade och sa att det var två streck ?!
- vad betyder det ?
- jag vet inte :S eller ah jag tror att jag är med bebis
- ett stort leende dök upp på mina och robins läppar, jag kröp ner i sängen tog upp macy i sängen, så att alla skall känna sig delaktiga i den enorma lyckan. På morgonen kikade jag lite på gravidsidor och insåg att grav startade den 6 dec, minns ni vad det var för dag ?! Mexico hade inte bara givit oss ett minne för livet, de hade även givit oss ett barn.
Våren gick och jag mådde riktigt bra, sommaren närmade sig och allt har liksom flutit på, jag gjorde klart första året på skolan med allt godkänt. Jag kikade lite på bröllopsplanerna som skulle äga rum den 6 juni 2012, började inse att bebisen inte kommer vara ett år när det blir dags. Skulle vi kunna ha ro att lämna bort bebisen när vi skall åka på honeymoon, den kommer inte ens att gå. Tankarna vandrade, vi ville ju verkligen gifta oss, vara en familj, vara mr and mrs Reinhold. Det gick några dagar och vi pratade om vi kanske skulle skjuta på bröllopet 1 år, alltsåp ta den 6 juni 2013. Vi bestämde att det var nog det bästa, då kan ju bebisen vara tärna eller ringbärare :) men vi ville ju som sagt vara gifta, vi ville vara oss. Så vi bestämde oss för att gifta oss borgligt först och sen ha ett kyrkligt bröllop de datumet i juni 2013. Så nu på fredag om inte bebisen kommer innan dess kl 13.30 kommer jag att blir mrs Reinhold, jag valde att ha ett efternamn och självklart väljer jag robins. Kommer att sakna Täng, men att ha två är inget alternativ för mig. Jag längtar och ser fram emot fredag, vi kommer att spendera natten på ett mysigt hotell skön rum med bröllopspaket :)

Postat av: Bella

åh vad myysigt!! Vi har funderat på o gö samma sak faktiskt men man vill ju egentigen göra det "på riktigt". Så hila fin historia ni har bakom er också, man blir helt varm i kroppen av att läsa den :)

2011-08-17 @ 12:46:42
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh va roligt! =)=)inlägget fick mig att sitta här med tårar i ögonen. Ni är helt perfekta för varandra, så är det bara! =). Är så otroligt glad för eran skull! <3

2011-08-17 @ 13:39:49
Postat av: Alexandra

Oh, jag ryser i hela kroppen! All lycka till er <3

2011-08-17 @ 16:19:16
URL: http://alexandramortensen.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: