StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

utedag

Frureinhold.se / 04 April, 2011 - 17:42 / Vardagen

Ja idag har det verkligen varit en riktig ute idag :p Gick ut runt 12 och kom inte in förän 16 :p Har hunnit med att tvätta fem hästtäcken, städa i stallet och i sadelkammaren, mocka och allt som hör det till och även varit ute på en skrittur i skogen :D gud känns som om jag spenderat hela dagen ute, men det är så himla skönt att ta vara på dagarna på det sättet. Bra att röra på sig också, inte bara vara stilla sittande soffpotatis. Läste en skojjig grej på facebbok förut som verkligen stämmer.
När jag var liten hade jag ingen dator, Nitendo, X-box mm. Jag hade cykel & utomhus var min lekplats, ville jag umgås med mina vänner så ringde jag på deras dörr,ville man se på en film så hyrde man en moviebox. Var jag inte hemma när maten var klar blev jag utan. Livet var inte svårt, det var livet...Och jag överlevde. Dessutom visste jag vad ordet tråkigt var.

Okej riktigt så var det inte, men nära inpå. Det var liksom lyx när det regnade ute för då fick man se på film och mysa i soffan :p Men kika på barnen idag med fettma och ohälsa av olika slag och jämför för bara ngr år sedan. Hela sommrarna spenderade vi ute, från tidig morgon till sen kväll. Ville vi ngnstans tog vi cykeln, moppen eller så gick vi :p visst att jag är uppvuxen på landet och är så glad för det. Fy för att vara hjälplös stadsbo haha :p Gud vad arga kommentarer jag kommer att få nu, men jag kommer än idag ihåg känslan när jag flyttade till gbg och träffade alla stadsbarn, dom var ju så korkade och visste ju knappt fram eller bak på nott i naturen :D men åh andra sidan så var de mer inlästa på latte, kaffe, capuccino espresso etc :p mkt man kan lära sig av varandra. Jag älskade att bo i gbg, all shopping, fika etc. Men under mina år i gbg insåg jag hur mkt jag saknade havet, hästarna och frisk luft :) Så jag har nog hittat min plats, the ocean !!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: