StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Make me up???

Frureinhold.se / 26 Januari, 2010 - 13:02 / Vardagen

Nu tänker jag lägga upp ett bildspel där jag sminkar mig ifrån grunden. Denna sminkning som jag gör idag är en lätt fest make / vardags make. Jag är väl lite känd för att använda för mkt smink till vardags, mamma sa alltid till mig att man behöver inte se ut som om man skall på bal varenda dag :P Men älskar man smink så gör man :D Alltid tyckt om att sminka andra och även fått mkt beröm för det :D yeeii for me.. Men som sagt denna är en mer vardagslock- till viss del fest..

1.



Grunden är det viktigaste, bra rengöring och en bra fuktighetskräm.

2.


consealer och foundation + mineralpuder, check.

3.


eyeliner, check

4.


först en ljusguldig bas över hela ögat sen mörkbrun guld som skugga

5.


skugga under ögonen

6.


mascara på och wolllaah :D



nu skall jag ut till stallet

Postat av: Kirse

Måste erkänna att dina ögon är det enda du har som är riktigt vackert! varför tränar inte du?

2010-01-26 @ 13:21:09
Postat av: Kirse

Måste erkänna att dina ögon är det enda du har som är riktigt vackert! varför tränar inte du?

2010-01-26 @ 13:21:44
Postat av: TotalPink- J

tack för ögonen men jag kan inte hålla med om resten :) jag är vacker överallt :D sjävklart vissa skavandker, men det har nog alla :) Jag tränar inte pga inflamerade muskler, så fort jag börjar anstränga dom får jag hur ont som helst. Dock är jag extremt tacksam över min kropp. Är 170 lång och väger 58 kg, midjemått på 63, höfter på 80 rumpa 90 (big ass ;) ) bmi = 20.1. Visst att man kan vara smalare etc, men frågan är om man är lyckligare för det. Jag trivs i min kropp och jag tycker den är vacker, det är väl ändå huvudsaken :) sen vad alla andra tycker det är ju upp till dom :) men kirse du får gärna publicera en bild på dig på min blogg om du känner att du blir vackrare utav det :) [email protected] I'm waiting !!

2010-01-26 @ 14:26:55
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste säga...det var inga nopprade ögonbryn du hade.. men fin make till dina fina ögon!

2010-01-26 @ 15:53:50
Postat av: Anonym

vad har du för mascara och ögonskuggor? saknar dagens outfits! =)

2010-01-26 @ 16:56:57
Postat av: Pernilla

Den annonyma som kommenterade att du inte skulle ha noppade ögonbryn lär ju vara en fjortis, för skulle du noppa dina mer än vad de är på dessa bilder skulle de ju bli till två streck bara :P Det var ju superfjortis när man själv var i skolåldern! Jag ahde vart glad om mina ögonbryn var liak välansade som dina, men jag e ingen höjdare på det där med bryn precis :P

2010-01-27 @ 00:09:26
URL: http://vanillab.blogg.se/
Postat av: So

tror jag känner denna kirse och hon är då ingen snygg tjej själv! du är ju värsta snyggingen! ;) Men varför lade du bara ut underkropps måtten? vad har du för sko storlek? och runt bysten? inte bh storlek utan mått runt om? :) varför gör du inte mer sådana här smink inlägg? jätte fint! och det kan nog många olärda små tjejer ta lärdom av :) hoppas din dag varit bra:) godnatt

2010-04-21 @ 23:56:30
URL: http://sof


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: