StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

money?

Frureinhold.se / 25 Maj, 2009 - 16:11 / Vardagen

Jag satt på vägen hem från sthlm och diskuterade pengar och dess värde... Men vad är egentligen viktigast, pengar eller vänskap? jag anser inte att man kan köpa sig vänskap, kärlek eller familj.

Lycka är, att vara ung, förälskad
att hand i hand få springa längs en strand
få känna svalkan ifrån vind och vatten
när kropparna har värmts av solbränd sand...

Lycka, krypa ner hos den man älskar
och stanna där i sängen halva da'n
tillsammans följa stigen genom skogen
och njuta härlig middag in i sta'n
Lycka är, att åldras nöjd, belåten
att utan bitterhet se tid som gått
få känna tacksamhet, vara förlåten
och ge och ta emot av stort och smått

Lycka kan man inte få för pengar
även om de finns i överflöd
lycka, är den ro som finns inom én
den gnista, som ger själva livet glöd
Kan man bara unna sig att vara
utan stress och utan prestation
har man lärt att ingen fångar lyckan
bara den som funnit tilliten och tron!

Detta tror jag på, självklart är pengar viktigt, du behöver mat och hela den biten, men allt för många fokuserar på pengar istället för lycka. Jag är lyckligt lottad, jag har ett underbart liv och jag behöver inte direkt tänka på pengar som situationen ser ut nu. Jag skall verkligen inte klaga och det gör jag inte heller men jag vill att andra skall förstå det vakra i livet. Att hitta någon att dela sitt liv med, inte köpa ngn att dela sitt liv med. Kärlek finns där man minst anar det och det är oftast det mest inveklade situationerna som varar längst. Som mig och Robin, vi var bästa vänner i gymnasiet, skildes åt och av en slump möttes vi igen och vi lever lyckliga och sjukligt förälskade i varandra. Sluta leta och låt ödet föra er tillsammans


Postat av: Pernilla

Tummen upp för detta inlägg!



Jag och Gabriel trillade kju också över varandra av en slump, jag hade tänkt roa mig kungligt som singel hela sommarn å han var helt nybliven singel som inte tänkte skaffa sig nått förhållande.. men så träffades vi i slutet av april å då va det kört sen!



Och fan vad jag njuter!

2009-05-26 @ 00:14:36
URL: http://vanillab.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: