StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

träna hemma ?

Frureinhold.se / 10 Augusti, 2009 - 13:51 / Vardagen

Jag har sedan 14 års ålder haft problem med ryggen, eller ah från armbågarna till knäna har jag haft konstant ont. Detta har inneburit korta träningsperioder (pga smärtan) och jag har besökt alla olika slags läkare, såsom kiropraktorer, homeopater, naprapat, sjukgymnaster och vanliga läkare. Just nu väntar jag på att få komma till en ostiopat och där röntkas.

Men så kommer viljan till att träna, jag älskar att träna, men det är mindre kul när det gör ont heeeela tiden. Men efter mitt sista besök hos sjukgymnasten har jag fått en liten chans till träning. Först och främst har jag fått en tens maskin (elshocker) som bedövar de ställen man har ont. Sen använder jag mig utav pilates boll och yoga matta, jag har även köpt en dvd om hur man utför pilates. Det är mjuka övningar och som är skonsamma men som också stärker kroppen och gör den fit :)




kanon och perfekt för sånna som mig som har konstant ont och ändå vill träna och vara sund.

xoxo



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: