StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

skönhetstips; Peeling

Frureinhold.se / 17 Augusti, 2009 - 11:29 / Vardagen

Det är riktigt kul att skriva in lite tips och råd om hur man tar vara på sin hy och kropp på bästa sätt. Eftersom jag haft problem hy har man exprimenterat med det mesta :) Idag skall jag tipsa om vikten att göra en peeling i ansiktet, en ordentlig rengöring av porer och döda hudceller. För er med torr hud är detta tips lite hårt, men ni kan testa en ansiktsmask med extra återfuktning.

1. Gör rent ansiktet med en bra rengöring ( jag använder mary kay 3-1 cleanser comb/oil)

2. låt ansiktet vara fuktigt efter avsköljningen, ta en peeling ( mary kay microderminbration) gör små cirklar i ansiktet men undvik runt ögonpartiet. När du känner dig nöjd sköljer du med ljumet vatten.

3. återfuktning är a och o när man gjort en ordentlig peeling, jag brukar använda de serum som man får med microderminbration settet. Den sjunker in snabbt och lätt, sen på med en dagkräm. (mary kay moisturizer)

Detta tar inte långa stunden och för er med problem hy såsom acne och fet hy använd detta 2-3 gånger i veckan så kommer ni att se ett bra resultat :) Allt handlar om hur stora porer man har, du har säker hört om ''black heads'' pormaskar, för oss med stora porer drabbas man utav fler pormaskar, men genom att peela 2-3 gånger i veckan får du bort de svarta prickarna och du får en slät och behaglig hy.

ps: glöm inte att kosten är viktig också ;) (pernilla)

xoxo

Postat av: Pernilla

haha ;) ja, för mig avgör kosten mycket :( Jag som älskar att äta :P haha men att göra sånt här hjälper naturligtvis på traven! Jag har verkligen problemhy, men bästa receptet är sol, sol, sol. Dumt bara att man får rynkor av det... Men så fort jag solar blir finnarna färre!

2009-08-17 @ 23:43:11
Postat av: Mizztang

jag vill inte trycka på att sola eftersom att det ökar risken till canser radikalt, men det bränner bort finnar :)

2009-08-18 @ 09:20:00
URL: http://mizztang.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: