StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

el prylar

Frureinhold.se / 03 Mars, 2013 - 08:00 / Inredning

Nu när övervåningen är klar så tänkte jag presentera lite nya elprylar som vi har valt att installera. Eftersom Robin är elektriker har han massor av smarta lösningar och ideer. Bla har vi USB uttag i axelhöjd vid var sin sida av sängen, där vi kan ladda våra telefoner lätt, väggutag både brevid sängen och vid sidan av väggen. Tryckknappen är av glas så man kan tapetsera in den, alla spottar är i led som drar nästan inget alls (men med samma varma gula ljus som vanliga ljuskällor). Det jag skall presentera nu är orienteringsljus i hallen. Nu sover hailey fortfarande i spjälsäng, men när hon är stor nog att gå upp själv när hon vaknat eller på natten så hittar hon lätt in till oss. Orienteringsljus finns i olika former, bla som lysramar runt vägguttag eller tryckknappar. Men de ger ett ganska starkt ljus och ett konstant ljus. De vi testar nu är ett ljus som endast sitter på vägguttaget och som lyser nedåt mot golvet, det går att justera ljuset genom att vinkla skärmen. Ljuset startar också när det blivit mörkt så den lyser inte på dagen. Riktigt smart system gjort av schneider. Kom upp igår när jag skulle lägga mig och fick se det fina ljuset :) tummen upp för det. Kan varmt rekomendera dessa i hallen, det blir som sagt lite mer diskret ljus samt att det är släckt på dagen :) Aldrig hört talas om detta innan robin visade mig det i veckan, riktigt smart uppfinning :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: