StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Barnens hår

Frureinhold.se / 21 Augusti, 2013 - 14:22 / Hailey

Vi är väldigt noga med att sköta våra egna hår, men när det kommer till barnen är vi inte alltid steget före. Barnens hår har alla förutsättningar i världen att vara fina, glansiga och fulla av liv. Barnens hår har inte massa produkter i eller varma tänger. Ändå kör många på vanligt schampo från ICA, jag säger inte att det är fel, men om man ändå lägger pengar på sitt eget hår och köper bra produkter tycker jag även att barnen skall få den chansen. det finns även schampon som är framtagna för känsliga barnhårbottnar samt att de inte kliar eller svider i ögonen. Hailey använder loreals nature serie som är anpassat för barn och hennes hår är jättefint :) men som sagt, det kostar lite mer än de tex bamses schampo och jag förstår att itne alla kan springa iväg till en salong och handla schampo för flera hundra kroner, men jag vill ändå lyfta fram att det finns :) 
 
1. Jag tvättar alltid haileys hår med schampo 1 gång i veckan, de övriga dagarna när hon tvättar håret använder jag bara balsam. Eftersom hon inte direkt får det smuttsiga håret som en vuxen får finns det ingen anledning att schamponera för mycket, det torkar trots allt ut hårbotten. Men jag masserar skalpen och runt om huvudet samt vid öronen :) Bakom öronen kan det lätt bildas ngt skorvliknande, men det försvinner om man även tvättar där :) 
 
2. Efter duschen handdukstorkar jag håret och sen i med leave in balsam som är av samma serie. Toppen bra och gör håret extra mjukt.
 
3. Jag borstar haileys hår med samma bortse som jag själv, Tangle Teezer, såg även att det finns en barnversion av just den bortsen, how cute :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: