StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

två sjuklingar

Frureinhold.se / 20 Februari, 2012 - 10:15 / Hailey

Ja bättre har vi nog mått både jag och hailey. Lillan kan knappt behålla ngn mat, vi har fått ändra om ordenligt i kosten, bort med all ersättning som kan orsaka värre diarieer än innan. Fick veta igår att om ett barn har magsjuka blir de extra känsliga mot laktos. Hon spyr inget, men så fort hon får i sig flytande föda rinner det ut andra vägen. Dock har vi fått stop på det nu peppar peppar. Det har hållt i sig sen i fredags på henne, men igår tyckte jag att det blev värre så robin fick åka till apoteket och köpa vätskeersättning till oss båda och lite annat tjafs. För er som vet hur vätskeersättnign smakar kan tänka er haileys min :/ uaakk men vi doppade majskrokar i sörjan och så fick hon suga i sig det. Smart sätt då hon fick i sig lite mat också. Sen somnade hon med oss till ca. 02.00 då hon fick lite hönekaka med smör (fett är bra när de har diaree) och 50 ml ersättning och lite vätskeersättning. Sen sov vi till 06.00 då fick hon gröt och peppar peppar efter det har hon inte bajsat. Vi somnade om och blev väkta av bvc kl 08.30 och fick höra att vi gjort allt rätt hittils, med rapsolja i gröten osv. Eftersom hailey endast är 5.5 mån visste jag inte om vi kunde ge henne majsvälling som är skonsamt och nyttigt, men vi fick klartecken att det var okej. Även blåbär och morotpure funkade bra. Jag själv hade 38.5 graders feber i morse och trodde nog att livet var över, men det verkar ha gett med sig lite på mig med, 2 alvedon och 1 treo gör susen. Nu sover hailey och jag har städat bort all sjuklukt som bildats i huset :)
sjuklingarna ! snygg man är efter 2 dygn utan mat :/ suck vad svag man är asså haha

Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

men fyy stackars er!!! Inte roligt för lilla Hailey som är så liten dessutom. =( Massa krya på kramar till er!!! =)

2012-02-20 @ 14:21:03
URL: http://millamirakel.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: