StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Förvärkar ?

Frureinhold.se / 25 Juli, 2011 - 11:09 / Hailey

Ja det är frågan, kl 03.00 vaknade jag inatt av värk i livmodern ( typ som mensvärk, fast även bak i ryggen). Jag tog två alvedon direkt förhoppning om att det skulle ge sig. Men icke, var 2-3 minut fick jag en sammandragning som värkte som kraftig mensvärk men även som lite lättare, men höll i sig i ca. 55 sekunder. Mådde rätt illa under tiden och det gör jag fortfarande. 04.30 lugnade det ner sig och då fick jag somnat in lite och vaknade nu vid 10.00. Mår illa och är allmänt utmattad, sammandragningarna fortsätter men gör inte lika ont. Bara lite molande värk. Misstänker att det är en sorts förvärk. Sitter allafall och äter en bulle, skall ta ngt annat gott i kylen och sen lägga mig och kolla på film, det är ju ändå regn och rusk. Kan höra av mig senare, ha en toppen dag allihopa !!
Mysigt va :)

Postat av: Niles

Godmiddag! Allt bra med dig idag?

2011-07-25 @ 11:38:37
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: emelie

Förvärkar låter det inte som mer som att det är latensfasen som är igång! Alltså att du håller på att öppna dig de första centimetrarna. Och det är den värsta så va glad att det kanske kommer nu ist. Men som sagt det kan ju sluta och hålla sig ända till förlossningsdagen på beräknat datum. Jag har ju öppnat mig ca 3 cm med alla ca 2-3 månader i förväg och det har underlättat förlossningen. Blir det jobbigt så ta en varm dusch det får livmodern att slappna av. Det är ju som sagt lite tidigt ännu? Inte dags förrän i sept väl? Men du ska ju absolut ringa förlossningen om det Inte släpper för då kan de hjälpa dig att stoppa med en spruta eller tabletter bricanyl.

2011-07-25 @ 14:20:54
URL: http://ememat.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: