StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Baby Dan

Frureinhold.se / 17 Juli, 2011 - 13:47 / Hailey

Mitt favvomärke till bebisen :D sitter och beställer lite ifrån Baby dan, lite sängkläder, skötbordsskydd etc :) Riktigt fint och lite lantigt, passar ju bra eftersom vi bor på landet.
amningskudde
Babysitter
skötbordsskydd
Sängkläder.

Sen har jag även beställt babygym, babyskydd och nappar :) Nu längtar jag bara tills jag får hem allt. Någon småbarnsförälder som vet om man skall köpa nappflaskor innan bebisen kommer ?! Tips om vilket märke som är bäst ? Finns ju så många och alla påstår ju sig vara bäst !!

Postat av: Alexandra

Vi köpte aldrig någon nappflaska till Lovisa, ganska "självsäkert" med tanke på att om inte amningen funkar så behövas det ju. Fast samtidigt är affärerna aldrig så långt bort, så det är inte värre än att man köper en om det inte går som det ska. De första dagarna matar man i "kopp" ändå har jag hört :)!

2011-07-17 @ 14:15:07
URL: http://alexandramortensen.blogg.se/
Postat av: Bella

Nappflaska kommer du ju använda förr lr senare så det skadar ju inte att köpa en redan nu. Alltid skönt o ha hemma :) i så fall föreslår jag drbrowns som finns hos bla beginners! jätte söta saker btw :)

2011-07-17 @ 18:15:53
Postat av: Sofia

KÖP en flaska! När jag slutade amma och allt var som värst behövde Meya äta ur en flaska och detta hände på natten. Sen såklart funkar det med snipa med om ni har en? :)

Vi har alltid kört med MAM´s flaskor. Super fina färger och dom får inte ner luft i magen men dom som Bella tippsar om har också bra rykte. Babyproffsen har båda märkerna. Tycker inte ni skall köpa en billig vanlig flaska för om bebben är liten behöver den en som det inte kommer ner luft utav annars blir det dubbelt så jobbigt :)

Flaskan kan ju användas till välling sen om amningen funkar super så håller med Bella, de skadar inte att ha en hemma. PUSS

2011-07-17 @ 19:06:51
URL: http://junisofia.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hehe, ja det är ju iaf det man siktar på :) funkar det inte så är det inte värre än att köpa på sig några flaskor! :)



Jag har också använt MAM's flaskor ;) Super söta och dessutom väldigt bra, iaf för Lovisa! utbudet är ju så stort så det är svårt :)

2011-07-17 @ 20:38:03
URL: http://alexandramortensen.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till Kasper

Hej Jennifer!

Grattis till den kommande bebisen!

Tänkte jag kunde ge min åsikt i denna frågan då jag precis som dig ville köpa flaskor innan bebisen födde och det gjorde jag. Men ingen av dom funkade, då jag köpte massa konstiga märken med kostiga pipar (enligt Kasper).

Blev att vi köpte MAMs flaskor som finns att köpa i vanliga mataffärer, dom tog Kasper med en gång utan problem.

Jag tycker du ska köpa en innan för man vet aldrig när den behövs första gången - kan vara på natten och då finns ingen att få tag i.



Kram och lycka till // Malin Segerlind

2011-07-19 @ 21:38:33
URL: http://framtidensfrisor.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: