StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

dykningen

Frureinhold.se / 26 November, 2010 - 00:00 / Resor

detta var best ever. I morse tog vi färjan över till cozumel för att dyka. Väl där var det lite strul med vem som skulle vart och både jag och robin började tvivla på om vi bliviti lurade eller ej. men så säger en herre reinholds, och vi reagerar och går emot honom. Han ber oss följa med till hans bil, vilket vi gjorde snällt och lugnt. Satte oss i hans lilla renault clio tillsammans med två tjejer ifrån mexico och åkte en kvart utanför staden. In på en skumpig grusväg, förbi ngn tull och en liten grusväg igen. Till slut kom vi fram till en bergsknalle och det var här vi skulle snorkla. Vi provade ut lite utrustning och gick igenom hur allt skulle gå till.

Ni skall veta det att tuberna var svin tunga att bära på ryggen så jag var glad nör jag väl kom ner i vattnet. Första dyket gick kanon bra, var bara nere på 7-10 meter. Andningen kom man snabbt in i och det var bara att simma på. Kikade på massa fina fiskar och koraller. Tog kort med undervattenskameran men får lägga upp kort när vi kommer hem. Nu åter till andra dyket. Skräckdyket haha. Det började med att jag fick ändra på utrustningen och det krånglade med inandningen. Kul att det skall krångla när man skall ner på 14 meter (not) Men det löste sig och vi började simma utåt. Efter halva vägen av bara sand och öppet hav började jag bli svin trött och lite halvt panik. Det var flera gånger som jag ville ge upp och åka tillbaka, men fan i mig sa till mig att fortsätta. Till slut på 14 meters djup kom vi till ett korallrev. Super fint och med massa fina fiskar. Stannade där en stund innan vi simmade vidare. Man hörde jätte tydligt när det kom båtar på ytan och det sig riktigt coolt ut underifrån. När vi närmade oss det andra korallrevet kom en rocka simmandes bara ngr meter ifrån oss :D svin coolt asså, bara sådär huxflux :p lite ballt :) Såg även stora fiskar med massa färger :)

Ja dett var kortfattat dykar dagen, detta är något som jag verkligen vill göra om, flera gånger :) Nu skall vi duscha sen ut och dricka en god caprina :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: