StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

stolt matte :)

Frureinhold.se / 21 September, 2009 - 09:14 /

Ja hann aldrig uppdatera igår men jag skall försöka göra en sammanfattning nu :) Det blev tapetsering för hela slanten igår också :p riktigt kul att få ording här hemma, själv satte jag upp bården i hallen helt själv :p rätt stolt :p Sen monterade robin en lampa i vardagsrummet som ser ut som en turbin i en motor :P dock får jag lägga in kort på den ikväll, mkt fräckare ljus på kvällen en nu på dagen.



Men eftersom det var söndag igår var det också valpiskurs, jag var dunder nervös som vanligt och det resulterade i en hur duktig macy som helst. Hon fick så mkt beröm att jag blev helt rörd, hon hade ögonkontakt med mig hela tiden och full konsentration. Hon var även en första valpen att bli avtvingad kopplet :p Men hon höll sig så fin intill mig och gjorde allt som hon skulle. Kan man vara mer stolt än så?? Sen i slutet blev jag även tillsagd att köpa en ''klicker'' det är ett verktyg som man använder för att lära in nya saker och tex. om jag ber macy att sitta så när hon gör det klickar jag och då får hon godis, det blir ett system där hon hör ett klick då vet hon att hon gjort ngt bra :) Så nu blir det till att träna ännu mera och visa till nästa gång att hon kan ännu mer saker :) Dock får man räkna med att det går upp och ner, nästa gång kan det vara macys tur att busa och hoppa runt :) ps: Macy är yngst i klassen ;)

Nu skall jag gå en morgon promenad innan jag skall hoppa in i duschen.

xoxo.gif XOXO image by XOXLiLMEXiCANXOX






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: