StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

ZZZzzz från min och Macys sida.

Frureinhold.se / 28 November, 2009 - 16:03 /

Nu har jag äntligen kommit in efter en lång dag med spårning. Macy var hur duktig som helst, det var ett tag sedan nu vi gjorde just sån här spårning så jag var lite nervös på hur det skulle gå. Men vi började med att gå ut 2 spår per hund på olika ställen. Sen var det dags för att göra en uppsökningsruta, där man går i en stor rektangel i skogen och mäter ut, sen går man med hunden längst upp i rektangeln och lägger tre leksaker (som inte är hennes) Sen går man ner igen och släpper henne och säger sök/ut. Macy förstod inte först eftersom detta var helt nytt men sen sprang hon som tusan efter leksakerna och gjorde så himla bra ifrån sig. Sen efter 1 timma och lite mer var det dags för att ta upp spåren som vi hade lagt. Där var hon en proffs, hade svår terräng med bäckar osv. Detta spår var 100-150 m långt så hälften gånget låg en pinne på 10 cm som man vill att hunden skall snappa upp och gissa om hon gjorde det ?? självklart :P sen var det raka spåret till leksaken som låg 20 m bort :) Jag är sååå stolt. Sista spåret märktes det tydligt att hon var trött, hon tog det mkt lugnare och när hon kom till pinnen såg hon den inte utan bara kände den med nosen så hon gick runt runt och tillslut hittade hon den :) Det är fantastiskt vad dom kan :) den 20 december är det dags igen :) längtar redan :)

hockey nu, hejja frölunda !!!!!!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: