StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Mot trafficking

Frureinhold.se / 21 Januari, 2014 - 13:47 / Vardagen

Jag skrev ett arbete i 3:an på gymnasiet om just trafficking och precis under den tiden så hade världskulturmuseet en utställning om just trafficking. Jag blev oerhört berörd över det jag såg och även i efterhand har jag sett både filmer och dokumentärer om just trafficking. Det är så oerhört vidrigt hur människor köps och säljs för sexuella ändamål runt om i världen. Jag förstår inte vilken sinnesstörning en människa har som förgriper sig på barn eller vuxna. Jag vill bara ställa mig upp och skrika rätt ut, men vilken skillnad gör det? Inte så mycket, men jag väljer ändå att skriva här. Alltid når man ut till någon, eller som dessa två män gjort. 
Jag tycker det är starkt när människor med mycket makt väljer att ta ställning på detta sättet. Om det är några som kan påverka så är det människor med hög social status. Det talas mycket om det i bloggosfären. Att man har ett visst ansvar som stor bloggare, instagrammare, twittrare etc. Jag står fast vid att vi har yttrandefrihet i sverige, vilket är bra. Men med alla dessa rättigheter kommer också skyldigheter och det tror jag att väldigt många glömmer av. Sen tåls det att tänka, att allt vi skriver på nätet finns alltid kvar, det går inte att sudda ut. Men åter till ämnet, kan man påverka andra att sluta begå dessa fruktansvärda brott så skall man göra det. Samma som om man kan hjälpa andra som har det sämre än en själv, så skall man göra det. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: