StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

skydd.com

Frureinhold.se / 09 September, 2013 - 11:36 / Vardagen

Jag måste dela med mig av ett inlägg angående första hjälpen kit. I många bilar finns det en förstahjälpen väska, men har ni någon gång öppnat och kollat ifall det finns något i den? Man brukar säga att man inte tänker på hur viktiga vissa saker är förän olyckan är framme. Precis så är det i detta fall. Jag minns en gång för längesen när jag var ute och åkte. Minns tyvärr inte vart nu, men jag var iväg på något event. vi hade stannat för att fika och på något sätt lyckades en av medpassagerarna skära sig på en av rastbänkarna. Där och då fanns det inget mer än de papper som vi hade till fikat. Men som tur var hade vi fyllt upp första hjälpen kitet i bilen och hade både desificering och förband. Jag vet inte om ni kikat i era bilar efter ett första hjälpen kit och även värmefilt ifall en olycka sker under vinterhalvåret. Men ett tips är att kolla det genast. Lika viktigt som en varningstriangel är, är ett första hjälpen kit. 
Skydd.com har jätte smarta och bra första hjälpen kit, även smarta små förpackningar att fästa i skärpet om man skall ut i skogen. Se även till att ha koll på den arbetsplats du är på så att alla räddningskit sitter där de ska och att de är påfyllda :) 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: