StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Fairtrade

Frureinhold.se / 16 Augusti, 2013 - 12:45 / Vardagen

Jag har alltid varit dålig på det här med att köpa ekologiskt, det går liksom i perioder. Jag tror nästan att jag ibland frivilligt blundar när jag ser ekologiskt skylten även fast jag egentligen bara vill slänga bort alla andra varir och bara köra på ekologiskt. Låter nästan lite som en crazy person, men det är lite så jag känner. Mat 2013 är inte som mat 1800. Idag massproduceras det matvaror och det slängs minst lika mycket. När man tänker på det är det helt sjukt. Jag tror att fler folk vet och ser, men de väljer att blunda för det. Sen är även ekologiskt lite dyrare och till alla varor finns det inte det alternativet. Jag väljer dock att köpa så mycket jag kan i ekologiskt. Jag fick höra av en bekant att bananer och vindruvor är de mest besprutade frukterna i fruktdisken. Man kan nästan känna de när man äter en ekologisk banan kontra en ''vanlig'' banan. Jag tänker lite också när vi stoppar i våra barn frukt. Vad stoppar vi i dom egentligen? sen skänker jag även en tanke till alla som arbetar med att samla frukt, det går inte att missa hur vissa lever i ständig missär av alla kemikalier etc. Nä mer fairtrade !! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: