StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

värmeskydd

Frureinhold.se / 19 November, 2012 - 22:07 / Vardagen

Min underbara vänn camilla som förövrigt är frisör skrev nyss ett inlägg om värmeskydd och vad det gör med håret, läs det HÄR. Det är verkligen lyx att ha två av mina närmsta vänner som frisörer, Johanna och camilla. Inte bara med alla tips om vad som är bra respektive mindre bra. Alla tips om hur håret funkar etc. Vad mycket man inte vet som man får så bra svar på när man frågar dem. Får hoppas att de har ngt i utbyte av mig för allt som de ger mig :D haha Men vad är vänner till för om inte att hjälpa varandra? fina vänner har jag allafall, allihopa av dom <3 
 
men åter till värmeskydd. Mitt hår är riktigt svårt att hitta rätt schampoo till, det är tunt, många strån och mycket fukt i grunden. Använder jag repair schampoo blir det så glatt och glansigt att jag får tvätta det super ofta, använder jag volym schampoo blir det lätt statiskt och skumt. Jag har använt allt mellan himel och jord, men det är minst sagt inte enkelt :p Så åter till värmeskydd, när jag var och fixad håret sist hos camilla körde vi detta värmeskydd Iron In Thermal Styling Mist och satte i rullar (stora) mitt hår gjorde vågen. håret fick sån volym, de svallade fram och tillbaka och ah det passade just mitt hår. Så för er med liknande hår, testa detta och glöm inte att alltid ha ett skydd i håret även när ni bara fönar det. Kika in på camillas blogg och få en korekt förklaring om hur håret mår i olika värmenivåer !
 

Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

Super!! :) <3

2012-11-20 @ 08:48:06
URL: http://camillas.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: