StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

fundering

Frureinhold.se / 01 Juli, 2010 - 11:40 / Vardagen

Jag satt precis och kikade igenom facebook, kul att se hur alla skriver i sina ''vad gör du nu'' vissa skriver om solen, vissa om hur det är att vara gravid, vissa om hur det är utomlands och så vissa om hur det är att städa och betala räkningar. Jag fastnade vi städ biten, hur ofta säger man eller hör man ngn säga ; åååhhh fan vad segt att jag måste stääääddaa blää.. men vänta nu, vill man inte ha det rent hemma ?! det finns ju ingen underbarare känsla än när det luktar rent, ser rent och framför allt känns rent. Känslan av att lägga sig i nya lakan osv. Gud med den tanken kommer jag aldrig klaga haha, dock dammsuger jag 2 ggr per dag hemma för att slippa se macy hår lite överallt :P älskar känslan när det är rent på golvet, glansigt och fräscht :D Ni som känner mig som liten kommer läsa detta och inte tro på ett skvatt, jag var såååå anti städning som liten / ungdom. Men jag antar att det blir anorlunda när man skaffar sig ngt eget.  Men till alla er som ändå kommer gnälla över att ha det fräscht hemma, se det som ett träningspass, finns ngn statistik på hur mkt du rör på dig under 30-60 min städning, kanon ju :D Och glöm för guds skull inte att sammarbeta, för er som är två i familjen, dela upp ansvaret, hjälps åt, gör det tillsammans, mkt roligare :)


källa

Men nog om städning och allt sånt :) jag kom nyss in från stallet, gud detta är hemskt. Jag stod i köket och studerade hästarna, sören sprang som tusan fram och tillbaka. Antog att det var flugor och blinningar som störde honom. Jag bestämde mig för att gå ner och ta på dom täckena. Men det var inte bara flugorna och blinningarna som orkat sig fram. Nu var även bromsarna här. Jetplan som vi kallar dom, sören var helt blodig på hela kroppen, super svettig och helt skakig. Samma sak med poke, dom var i uppehållstillstånd, fick ta dom båda två och springar in i stallet. Spolade av dom från top till tå och ställde sen in dom i stallet, gav dom lite hö och vatten. Stackare, dom såg verkligen lättade ut när dom äntligen fick komma in i det svala trygga stallet.


hugger är bara förnamnet, den penetrear sig in i huden och lämnar köttsår haha :p




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: