StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

macys första älg

Frureinhold.se / 10 Februari, 2010 - 08:58 / Vardagen

Nu skall jag snart åka till jobbet, men först ett snabbt blogginlägg. När jag gick ner till stallet i morse vi sju försvan macy ut på gräsmatten, jag tänkte inte mer på det och gick in i stallet. Men så efter några minuter hör ju hur hon skäller osm tusan, mer och mer och mer så jag sprang ut för att kolla vad som skrämde henne. Då ser jag hur en stor älg springer över hagarna och hur macy står som en studs boll precis i hagkanten :p Stackarns macy, undra vad hon trodde kom farandes på de viset :p men duktig som hon var kom hon direkt på min inkallning :) Känns så skönt att kunna ha henne lös på de sättet, det blir så mkt lättare sen när man skall träna och alla hundar skall vara lösa :)



Om en stund skall jag till jobbet, arbetar den sena tiden idag 9.30-18.00 pjuu vilket pass :) Det går magsjuka på dagis med så man hoppas ju på att inte bli smittad, blä blä blä !


Postat av: Pernilla

Folk brukar ju i och försig säga att de "gosar ner sig" just för att göra oordning och få bort det där "rena". Men det är nog en tolkningsfråga. Att de älskar att bada har nog inte heller med renlighet att göra, det är nog mest för att de tycker det är roligt. Det är vad jag tror i alla fall. Retrivrar tillexempel är ju vattenhundar, har nog aldrig träffat en retriver som inte älskat att bada.



Man får se till att uppfostra hanhunden väl, så han inte drar. Eller så kan man kasterar, så var hela problemet löst. Bor det ingen tik i närheten finns inte ens problemet från början. Dock känner de ju lukten på långt håll... Vi hade aldrig problem med våran förra hanhund, han stack aldrig, och han var okastrerad. Ändå bodde de flera tikar nära oss :)



2010-02-10 @ 11:15:32
URL: http://vanillab.blogg.se/
Postat av: TotalPink- J

pernilla du måste sluta tro att du känner min hund bätte än mig. Jag har haft hund i hela mitt liv och vet när dom gillar vissa saker och inte. Alla hundar är olika, din hund kanske inte gillade att vara ren och ha rena sängkläder men det gör macy. Sen är macy en badhund, mkt rikigt, men bara för att hon är en bad hund betyder inte det att hon gillar att vara i badkaret och få schampoo och balsam på sig (intensive care hundhyllan på apoteket). Molly älskade vatten men hatade att duscha. Macy springer runt och viftar ¨på svansen och är helt salig så fort hon fått duscha. Men som sagt alla är olika. Men jag måste säga att det är jobbigt när du försöker övertyga mig att jag vet sämre om min hund än vad du gör. Sen föredrar jag tikar thats it :)

2010-02-10 @ 18:14:15
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Sofije

Häftig blogg, allt bra? kram!

2010-02-10 @ 22:24:26
URL: http://inasofije.blogg.se/
Postat av: Sofije

Sv: Jo allt är bra med mig :) hittar du på då?

2010-02-10 @ 22:49:08
URL: http://inasofije.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: