StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Möte av nya vänner

Frureinhold.se / 01 Augusti, 2013 - 10:30 / Vardagen

Om den är ngt jag märkt under årens gång är att vänner kan komma och gå, vänner man känt hela livet glider ifrån en och andra som man nyss träffat fastnar som ett fint plåster på hjärtat. Jag är så glad över mina vänner, nya som gamla. Jag har många gånger under mitt korta liv här på jorden tvivlat på människor, som behandlat mig och folk i min närhet som smuts. Jag har sett hur vänner vänt ryggen till och gått åt ett annat håll. Det har sårat mig då, men ganska snabbt inser man vad riktig vänskap är. Det måste inte vara den längsta, den man känt sen blöjtiden, det kan vara den supergoa tjejen du fick kontakt med via en facebook annons. Eller den goa tjejen som du en dag satte dig brevid i klassrummet och blev vänner direkt. Det finns så många möten i livet som man för stunden inte förstår vilka fantastiska minnen det kommer att ge. 
 
Igår var vi ute på tjörn och träffade några bekanta, för jag vill nog ändå kalla dom det nu. En helt underbar familj med 1 miljon bollar i luften, men trots alla dessa bollar står de med fötterna på jorden. Man kan kort säga att deras liv är inte alltid som ett rullande schema. Det är fullt av liv, liv som i många andras ögon sticker som bara den, värre än ett getingstick som sätter sig precis i hålfoten. Ja ni förstår smärtan. Anyway, vi spenderade hela eftermiddagen kvällen där igår med helt underbar mat, mycket prat om jobb, barn, hästar, hundar och helt underbara kattungar. Vi fick höra helt sjuka historier, men som nu tillhör endel av deras vardag. Jag beundrar dom som familj med även som enskilda individer, en sak har de gemensamt och de har alla enromt stora hjärtan. Stor kram till er <3
 
Men hur sammanfattar man det här med vänner då? jag har bestämt mig sedan ett tag tillbaka att inte fokusera på vänner som man ändå inte har. En vän finns där, i vått och tort, en vän är lojal och går inte bakom ryggen. En vän hör av sig, inte bara för att den vill ha ngt utan för att höra hur man mår, livet är inte alltid en dans på rosor och ett samtal kan göra mer än vad man tror. Jag säger inte att jag gjort de bästa valen genom livet, ingen människa är fläckfri, även solen har sina fläckar. Men jag medveten om mina brister och försöker göra så gott jag kan. Hoppas mina vänner ser samma <3 
 
 

Postat av: Sofia andersson

Du är så klok Jennifer! Det tyckte jag redan när vi sågs i stallet. En underbar tjej med ett varmt hjärta. Hoppas allt är bra med dig och familjen.

kram kram.

2013-08-01 @ 21:12:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: