StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

mamma/hailey puss

Frureinhold.se / 05 Mars, 2013 - 10:29 / Vardagen

Man märker hur ens dotter växer så jäkla fort, ordet ja och nej har verkligen fått en innebörd. Vi läser det i min utbildning just nu om just laddningen bakom ja och nej. Hailey är inte i någon trots ännu, men tids nog kommer den och då blir just nej ett väldigt laddat ord :p Men hur som helst så har vi än så länge haft det väldigt skonsamt. Ibland känns det docks som man bara säger nej nej nej heeela tiden, nej hailey du får inte trampa i macys vatten, nej hailey du får inte pilla bort jord från palmen osv osv :p Hon börjar få en identitet mer och mer och det är otroligt roligt att se, man kan inte förstå hur denna lilla tjej kan ha blivit så stor :) Jag längtar helt klart efter ett syskon till henne, men det blir först 2015 (är tanken). Det är en svår balans gång där med, hur många år emellan är ''bäst'', i vårt fall var tanken från start 4 år och det passar rätt bra, för om 2 år är jag klar med skolan. Det har varit nyttigt att vara ledig, jag har fått en annan syn på min utbildning, men jag känner också att jag vill vara helt klar till nästa barn kommer :) Då kan jag under min mammaledighet leta jobb, får hoppas att konjukturen ser bättre ut då med. 
Att få en puss är inte lika självklart längre :p mammapussar är de bästa, pappapussar är lite sticksigare ;) Gulligt att hon blundar när hon pussar :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: