StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

könsneutrala omklädningsrum?

Frureinhold.se / 26 April, 2013 - 13:11 / Vardagen

Jag har läst både på blondinbellas blogg och på aftonbladet om debatten kring könsneutrala omklädningsrum. Jag kan inte annat än att små fnissa lite. Jag står fast vid att man skall vara stolt över sitt kön, även om man väljer att vara kvinna eller man. Man skall bli accepterad vilket som, sen det här med färger. Om färgerna är det som stör folk mest, då ligger vi verkligen i bakkant. Problemer ligger inte i vilka kläder vi har på barnen eller vilka färger. Problemet är hur vi vuxna beter oss mot våra barn. Skrev ett långt inlägg om det för ngr månader sedan. Så nog om det, men tillbaka till hen rum. Jag föreställer mig killar och tjejer som kan byta om ihop? eller, hur hade de tänkt. Fast såklart det blir ju hen och hen som byter om ihop. Men skall de även duscha ihop? jag har inte läst in mig helt och hållet. Men hela grejen med separata omklädningsrum är ju för att tjejer inte skall behöva vara nakna inför killarna och tvärt om. Eller är tanken att det skall finnas separata bås för varje hen? Det står i artikeln att vi är först med detta?? är inte ett dugg förvånade, utan att få en massa hat kommentarer nu så tänker jag inte gå in för djupt på frågan. Men ibland känns det som att sverige har så lite problem, eller vissa grupper som alltid måste ha ngt att klaga på hittar på nya saker bara för att synas. Uch nu kändes jag oerhört fördomsfull, men jag kan faktist bli lite trött. Jag stor fast vid att jag inte gillar ordet hen, jag uppfostrar min dotter till att bli en stark kvinna eller om hon vill bli man, so be it ! Men jag vägrar ta bort det ena eller det andra för att bli könslös. Kön är ngt man skall vara stolt över, jag vet att jag är ! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: