StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Härlig dag

Frureinhold.se / 16 April, 2013 - 14:58 / Vardagen

Idag är det vår, på riktigt... sol och 15 plus ute. Jag passade på att ta en sväng på lunchen ihop med mikael, han arbetar på MEG och skulle hem och gå ut med hunden. Han bor vid lindholmen, mina gamla områden och jag älskar verkligen den delen av stan. Så himla fint, vet inte om jag hade velat att mina barn skall växa upp i gbg. Men omgivningen är amazing. Jag har haft en givande dag, fått mycket kött på benen och jag har till och med fått ge lite råd till en lärare vilket var jätte kul. Hade nog kunnat skriva mycket här om min utbildning, om mina tankar etc. Men frågan är om ni är intresserade av att läsa om det. Men kortfattat så pratade de om dieter idag och om kroppens behov. Intressant, såklart, då vi påverkas varje dag om alla dieter och hur vi skall träna, se ut och må. Men frågan jag ställer mig är maktperspektivet. Företag, framförallt de större företagen har sån jäkla makt. Mer än vad vi ens kan tänka oss. Tex inom bilbranchen, så fort det kommer en vätgasbil eller liknande på marknaden försvinner den fortare än jag hinner skriva klart detta inlägg. Varför tror ni det är så? I tell you my side of the story... OLJA ! det svarta guldet är så värdefullt och avlönar alla feta gubbar över atlanten ;) klart de inte vill att folk skall klara sig utan oljan, även om det vore bätte för miljön. Konspirationsteorier, I know. Men öppna ögonen och se er omkring, vem är det som bestämmer vad vi skall tycka, äta, känna ?! ni kommer bli förvånade över vad det är ni egentligen ser. Kan skriva flera listor med saker som vi stoppar i oss, som egentligen är skadligt för oss men som vi ändå stoppar i oss för att företaget bakom manipulerar oss att det inte är farligt. 
 
Men men nog om det, men var kritiska och sluta var så blinda och ibland riktigt dumma ! Här har ni hailey imorse när hon så fint öppnade en app själv och började prata med talking tom, samt matade honom med lite smörgås ;)
 

Postat av: matilda

hej! vad fin blogg du har! Vi har VECKANS BLOGG på våran blogg, skulle vara roligt om du var med! :) Kram TF

2013-04-16 @ 18:46:20
URL: http://teamfour.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: