StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

genvägar

Frureinhold.se / 24 April, 2013 - 11:00 / Vardagen

Något jag tänkt på i dagens samhälle handlar allt om att det skall gå fort fort fort. Man tänker inte på konsekvenserna, utan bara kör på. Tids nog kommer verkligheten ikapp än och då blir jobbet ännu värre än om man hade tagit det lite lugnt och tänkt över alla beslut som man dagligen fattar. T.ex. inom träning, 20 minuters träning är 20 minuters träning och 5 minuter kommer alltid vara 5 minuter. Det finns inga genvägar. Vissa kör med slogans som, 5 minuter här känns som 1 h. tyvärr men det funkar inte så. Tänker även på det dagliga livet, idag känns det som det är omöjligt att få ett välavlönat jobb utan att ha en utbildning. Allafall som tjej, killar har mkt lättare att få jobb, tex som hantverkare. Även om det krävs utbildning även där, kan man gå som lärling etc. Det kanske inte alls är så, men jag har ändå den känslan. Jag är glad att jag satsade på skolan, jag tycker inte det är kul att vara konstant stressad och hela tiden vara på tårna med alla deadlines etc. Men jag är fasiken snart klar, jag kommer vara så stolt över mig själv. I did it. Snart har jag läst 1 termin efter mammaledigheten och jag har fasiken gjort det bra ! Jag har 1 år kvar, 1 år innan jag har en högskoleutbildning och till och med extra poäng över. Det betyder inte att jag får jobb, men många dörrar öppnas.
 
Det jag försöker säga är att sluta upp med alla genvägar, de kan självklart funka för stunden, men i det stora hela  ger genvägar sällan ett bra slut. Bara en tanke som jag har, accepterar såklart att andra inte tycker som jag :D Har jag sagt att jag har världens bästa syster ? 
 
 
 

Postat av: Syster

Alldeles för sällan <3

2013-04-24 @ 11:58:30


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: