StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

Ekologiska kläder

Frureinhold.se / 22 Januari, 2014 - 08:59 / Shopping

Ååhh jag tror nästan inte att det är sant. Jag har hittat en sida som säljer ekologiska kläder till barn. Jag har blivit ännu mer medveten nu efter globaliseringskursen att mer fokusera på vad det är för kläder som jag köper, både till mig själv och till Hailey. Med ekologiskt köper du inte bara kläder som är utav ett bra material, men du stödjer även företag som står för något bra. Om ni för en sekund fick se hur arbetare har det i bland annat sri lanka hade ni gråtit er tills sömns ikväll. Det är vidriga förhållanden, men som vi tycker är helt okej då vi köper en tshirt från hm för 50 :-. Jag bloggade om det för inte alls längesen, men skall nog göra ännu ett inlägg om ett tag igen. Det tåls att sprida om och om igen. ekobarn.se säljer en del ekologiska kläder, där kläderna är gjorda av ekologisk bomull, ni kan läsa allt om det på deras hemsida. De har även rea nu med upp till 50-70 %. Jag skulle vilja fylla upp Haileys garderob med tights, det går alltid åt. De säljer även geggamojja och också där fina rabatter :) Jag vet att det inte går att förändra världen och jag vet hur frestande det är att shoppa kläder som nästan inte kostar något alls. Men man kan allafall försöka att någon gång köpa kläder eller andra produkter som är eko märkta. Jag är väl medveten om att eko kläder och eko mat tenderar att kosta lite mer, men som sagt, någon gång ibland kan alla göra ett val. 
 
50 % rabatt !
 

Postat av: Anonym

Vart hittar du fina, ekologiska kläder för vuxna? 😊
Vet inte om det bara är jag eller om det är flera av dina läsare, men inlägg om globaliseringen är minst sagt intressanta tycker jag!

2014-01-22 @ 09:23:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: