StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

ett år av saknad

Frureinhold.se / 18 September, 2013 - 10:36 / Vardagen

idag för ett år sedan låg min älskade mormor och andades sina sista andetag. Jag minns smärtan när jag satt och höll henne i handen, hon öppnade sina ögon ett fåtal gånger under dagen och jag minns hur tårarna bara rann. Det fanns inget stop, smärtan att möta döden är nog den känslan jag aldrig kommer att förstå. Jag kan inte ta på känslan och jag kan allt annat förstå den. Idag är det 1 år sedan, 1 år som flygit fram och det är skrämmande hur fort tiden faktist går. Åter igen, förstår ni hur viktigt det är att ta vara på varandra? att sluta lägga energi på negativitet och istället tänka positivit och ge allt för att må bra. Jag känner sån otrolig sorg i kroppen, det är inte farligt att vara ledsen även om det är min största rädsla. 
 
Idag ser jag min mormor på en bergsklippa någonstans i bohuslän, hon är uppbväxt ute vid kusten. Jag tänker på bilden jag har när mormor och morfar var unga. Deras historia är så vacker och jag älskar att lyssna på morfar när han berättar om hur de träffades och hur han smet från krigsgränsen för att få följa mormor hem. Han kunde gå flera mil bara för att få se henne. För att inte börja gråta nu tänker jag sluta här, men älskade mormor, sväva bland molnen, vi saknar dig, vi ses snart!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: