StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

sponsrad video-Byt namn till Klaus-Heidi och starta på nytt i Berlin

Frureinhold.se / 16 Oktober, 2013 - 14:08 / Vardagen

Som ni vet älskar jag att resa och har åkt med lite olika bolag genom åren. Jag minns inte till vilken resmål jag åkte sist gång jag åkte med lufthansa. Men tror det var till mexico, när vi mellanlandade i london. Anyway jag har hört mycket gott om lufthansa och jag älskar deras jätteplan. Har kikat runt lite på deras hemsida och såg denna underbara bild, det är ju inte jobbigt att flyga om man gör det i första klass ;) 
Det är synd att det kostar så otroligt mycket att åka förstaklass, självklart finns det billigare bolag, men jag har hört sånna sjuka priser :p Men nu måste jag dela med mig av en rolig grej som lufthansa skall köra på :)
 
Sverige tillhör de länder där medborgarna byter namn oftast, enligt Patent- och registreringsverket (PRV). Samtidigt är Berlin en av de städer som växer snabbast i popularitet bland svenskarna. Därför vill Lufthansa se om det finns någon svensk som älskar Berlin så mycket att hen kan tänka sig att byta namn för att få starta ett nytt liv i staden. 
 
Precis som New York varit historisk har Berlin nu blivit en nybyggarstad dit folk reser för att starta på nytt och nå framgång. Hur det faktiskt är att börja om på nytt i Berlin vill Lufthansa nu studera närmare. Den som först byter namn till Klaus-Heidi och förser juryn med bevis på detta ihop med den bästa motiveringen vinner allt som behövs för att starta ett nytt liv i Berlin, inklusive lägenhet med betald hyra i ett helt år. 

Aktiviteten som går under namnet ”Är du Klaus-Heidi?”, finns på sajten Klaus-Heidi.se och kommer att pågå till den 28 november då flygbolaget hoppas på att kora en vinnare som bland annat kan visa upp namnändringen till Klaus-Heidi i form av ett giltigt registreringsutdrag från Skatteverket. Namnet är en sammanslagning av två vanliga tyska namn och signalerar att tävlingen är öppen för alla: hon, han och hen. 

Enkelbiljett och betald lägenhet i svenskarnas nya favoritstad 

Precis som när man bokar en flygresa med Lufthansa ingår även här en hel del extra i priset – minst sagt! Vinnaren Klaus-Heidi, flyger direkt med Lufthansa från Arlanda. På flygplatsen i Berlin hämtas Klaus-Heidi av en taxi och körs till lägenheten, där hyra, hemförsäkring, el och vatten är betalt för ett helt år. Dessutom får Klaus-Heidi en mängd andra förmåner som gör det enkelt att leva det ljuva livet i Berlin, där över 3 000 svenskar redan är bofasta. Det ingår också en intensivkurs i tyska så att Klaus-Heidi får chansen att behärska språket. 2/2 

Även alternativ för den försiktige 

På sajten Klaus-Heidi.se kommer Lufthansa även att erbjuda rabatterade biljetter till samtliga destinationer i hela Lufthansas globala nätverk. Där erbjuds också möjligheten att byta namn på Facebook för ytterligare rabatt.

Aktiviteten startar den 11/10 2013 och pågår till den 28/11 2013 då förhoppningsvis någon har visat upp ett giltigt registerutdrag från Skatteverket med förnamnet Klaus-Heidi.
// detta är ett sponsrat inlägg

Postat av: eantonia

Oj någon dag vill jag flyga så där!
Vilken söt tjej ni har förresten, och vilket fint namn! Ska spara det i bakhuvudet ifall jag får barn någon dag.. ;) Hittade mycket intressant här, ska kika in igen! :)

2013-10-17 @ 19:07:50
URL: http://eantonia.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: