StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

ekologiska kläder

Frureinhold.se / 30 Oktober, 2013 - 18:14 / Vardagen

Som ni sett i min blogg skriver jag ofta om fair trade, ekologiskt etc. Jag köper mer än gärna kläder, matvaror etc som är tillverkade med sjysta villkor. Det är för mig otroligt viktigt. Jag hittade en sida där de bland annat säljer ekologiska t-shirts, men också hoodtröjor, badlakan etc. De har både till vuxna och till barn vilket är helt fanatstiskt. De kallas sin kollektion earth positive och det går att läsa mer om det på deras hemsida.  De skriver om hur tillverkningen går till och förklarar så även en okunnig kan förstå hur viktigt det är att ta ställning kring vad man vill lägga pengar på. Sjysta villkor eller att ha råd med två linnen istället för ett. Ingen har väl missat dokumenterären om HM:s fabirker. Nu skall jag inte säga att jag till punkt och pricka alltid köper ekologiskt i precis allt. Men jag försöker så gott jag/vi kan att tänka ett steg längre :) 
Tror jag skall beställa hem lite grymma ekologiska tshirts till familjen :) De finns i mängder av olika färger och robin kan ju ha dom under sina jobbskjortor och hailey under overallen :) Perfekt ! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: