StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

inte okej!

Frureinhold.se / 14 November, 2013 - 17:05 / Vardagen

Jag måste dela med mig lite, till alla er unga tjejer som läser min blogg, även föräldrar till unga tjejer, läs allt jag skriver nu noga och ta till er. För inte så längesedan läste jag en tjejs blogg, halkade in av en slump via en annan blogg och fick läsa ngt helt sjukt. Jag skall försöka sammanfatta detta för er. Det var två tjejer som blev uppringda av ett par killar som ville att de skulle komma på en fest. De hade ingen direkt relation med dessa killar, utan de visste endast vilka de var, thats it. De bestämde sig allafall för att åka dit, dessa tjejer är mellan 15-16 år. Väl där blev de bjudna på drinkar, det dom inte visste var att i dessa drinkar hade killarna blandat i en stor mängd handsprit och laxeringsmedel (?!). Det fanns inte laxeringsmedel i alla drinkar, men i 90 % av alla drinkar som dessa killar gav till tjejerna innehöll laxeringsmedel. Ni kan nog själva tänka vad som hände, tjejerna fick otroligt ont i magen och hade diaree i flera dagar (killarna hade överdoserat rejält) Handspriten gjorde också sitt. För er som inte vet innehåller handsprit kräkmedel så resultatet på detta blev spyor i mängder, medan killarna satt och skrattade. 
 
Jag kan inte förstå hur dessa killar tänker när de utsätter andra människor för detta. Ärligt ?! vart är era föräldrar och vem har lärt er att bete sig så här? Jag har även talat med tjejer i 14 års åldern som säger att de måste vara smala, vältränade och med stora tuttar för att det är vad killar vill ha. Men älskade tjejer, vad vill ni?? när slutade ni tänka och tycka vad ni vill ha istället för vad alla andra vill. Jag vill bara ruska om alla osäkra, helt fantastiskt vackra tjejer och säga att de duger som de är. Ingen har rätt att säga eller tycka hur en annan människa skall se ut. Jag blir uppriktigt arg, alla ni föräldrar med barn i tonåren, vet ni hur era barn beter sig över tex nätet? Jag tror inte det, men ni kanske borde ägna lite av er tid att prata med era barn och fråga hur de mår eller hur de ser på situationer som dessa. Jag tror inte att just detta exempel är unikt på nått sätt.
 
kram till er alla <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: