StartVardagenHaileyFotoInredningShoppingBröllopTräning och hälsa MusikResorTävlingar

ångest blandat med kämparglöd

Frureinhold.se / 19 November, 2013 - 18:38 / Vardagen

Nu tänker jag skriva av mig så mycket som det bara går. Som ni vet så är skolan just nu ett enda stort kaos, jag är superstressad över att hinna bli klar med allt som skall göras innan jul och sen ännu mer stressad av allt som skall göras under jul och efter jul. Det känns som om det inte finns något stopp och min hjärna är i härdsmälta. Det som frustrerar mig mest är den upplevda ångest som drabbar mig lite då och då. Jag kan vakna på natten av att hjärtat slår så hårt att jag tror jag skall spy, tankarna snurrar i skolan och jag gör allt för att lugna ner mig. Vissa gånger somnar jag om direkt andra ligger jag och fylls av ännu mer hjärtklappning och panik. Ångesten kan även komma på dagtid, magen drar ihop sig, pulsen ökar och jag mår sjukt illa. Men jag går inte med ångest hela tiden utan mitt i allt kaos så kommer den beslutsamma och målinriktade människan in i mig och jag skakar på axlarna, sträcker på mig och bara tänker go go go. Herregud, det handlar bara om skola och man kan inte göra mer än sitt bästa, right?! Men jag har sån prestationsångest och vill alltid göra mitt bästa, minsta motgång får mig att bli så himla frustrerad. Det är något som jag måste träna på. 
 
Hoppas ni förstår varför det ekar tomt här, men jag måste lägga fokus på rätt saker just nu !
 
 

Postat av: Sheila

Kom ihåg att du är inte mer än människa 💕

2013-11-19 @ 21:29:26
URL: http://hittabalans.bloggo.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: